استراتژی سئو سایت خود را به صورت کلاه سفید بچینید

استراتژی سئو سایت

استراتژی به چه معناست؟ منظور از طراحی استراتژی سئو سایت چیست؟ چرا ما برای انجام فعالیت‌های سئو کلاه سفید نیاز به استراتژی سئو داریم؟ این سوالات و سوالاتی از این قبیل همیشه در ذهن سئوکاران تازه کار و حتی گاهی اوقات در ذهن سئوکاران حرفه‌ای وجود دارد. این که ما به عنوان یک سئو کار چه نیازی به استراتژی داریم سوال مهمی است که در این مقاله قصد داریم به آن پاسخ دهیم. با من در وب سایت مشاور سئو سایت سایت همراه باشید.

سئو دنیای پر راز و رمزی است که تنها افرادی می‌توانند به این دنیا ورودی درستی داشته باشند که خود از همان ابتدا شروع به کسب تجربه کنند. از آنجایی که گوگل به صورت مستقیم در رابطه با خیلی از موضوعات سئو اظهار نظر نمی‌کند لازم و ضروری است که به وسیله انجام تست‌های گوناگون در رابطه با موضوعات مختلف، صحیح‌ترین روش انجام سئو را به دست آوریم.

استراتژی سئو کلاه سفید چیست

اگر کمی با دنیای سئو آشنا باشید احتمالا با سئو کلاه سفید آشنا هستید. اگر اطلاعات کمی در این رابطه دارید پیشنهاد می‌کنیم مقاله سئو کلاه سفید چیست را مطالعه کنید.

منظور از استراتژی در حالت کلی برنامه ریزی برای انجام دادن یک سری کارهای مفید و انجام ندادن یک سری کارهای غیر مفید است. در سئو هم داستان به همین صورت است، ما برای سئو کردن یک وب سایت تصمیم می‌گیریم یه سری کارها را انجام دهیم و همین طور تصمیم می‌گیریم که یک سری کارها را انجام ندهیم. حال این کارها شامل موارد مختلفی از قبیل استراتژی سئو داخلی، استراتژی سئو خارجی، استراتژی تولید محتوا و غیره می‌شود.

در ادامه قصد داریم گام‌های قبل از  تدوین یک استراتژی سئو کلاه سفید را با هم بررسی کنیم

اهداف تجاری را مد نظر قرار دهید!

سئو می‌تواند شما را به جایگاه دلخواه در موتور جستجوی گوگل برساند، اما نباید از خاطر برد که شما در مرحله اولیه نباید به دنبال کسب جایگاه در کلماتی باشید که ارتباطی با اهداف تجاری شما ندارد. در مرحله اول شاید پس از شناسایی اهداف تجاری آن کسب و کار می‌توانید یک آگاهی از برند برای آن کسب و کار در دنیای آنلاین ایجاد کنید. به عنوان مثال یک کسب و کار شاید هدف تجاری‌اش از حضور در فضای آنلاین صرفا برند سازی باشد نه فروش مستقیم.

شناسایی اهداف بازاریابی

در این قدم پس از شناسایی اهداف تجاری کسب و کار باید مشغول به شناسایی اهداف بازاریابی باشیم. در حالت کلی اهداف بازاریابی دارای 3 دسته کلی است.

  1. آگاهی از برند
  2. افزایش مخاطبان بیشتر
  3. افزایش فروش بیشتر

که نیاز است برای هر مورد اقدامات لازم برای انجام در استراتژی سئو سایت آورده شود.

استراتژی سئو سایت را با آگاهی قبلی بچینید

بسیاری از سئوکاران بدون داشتن اطلاعات لازم از دو مرحله قبلی شروع به نوشتن استراتژی سئو سایت می‌کنند و هستن سئوکارانی که حتی بدون نوشتن همین استراتژی شروع به انجام سئو کردن سایت می‌کنند و به حتی گاهی در مقام مشاور سئو سایت  بدون اطلاع از موارد قبلی شروع به تحلیل و بیان موارد به مدیر کسب و کار می‌کنند.

تقریبا می‌توان گفت هر استراتژی سئو سایتی بدون در نظر گرفتن موارد نام برده شده در بالا با شکست رو به رو خواهد شد. در ادامه قدم‌های چیدن یک استراتژی درست سئو سایت را بررسی خواهیم کرد.

شناسایی کلمات کلیدی سایت

اولین قدم برای ورود به دنیای سئو شناسایی کلمات کلیدی است. بهترین استراتژی برای کار کردن سئو دسته بندی کردن کلمات به سه دسته کلمات کم رقابت، کلمات با رقابت متوسط و کلمات با رقابت بالا است. تجربه نشان داده است که در اکثر مواقع اگر بخواهیم به موفقیت‌های زیادی در سئو برسیم باید فرآیند سئو را از کلمات کم رقابت شروع کنیم.

رقابت در کلمات کم رقیب (گل به تیم بدون دروازه بان)

این کلمات یک ویژگی بزرگ دارند و آن هم نداشتن رقیب است. شما در این کلمات به خوبی می‌توانید جایگاه مناسب خود را با کمترین کار ممکن پیش ببرید.

دیگر ویژگی فعالیت در این کلمات را می‌توان تنها بودن شما برای فروش دانست. فرض کنید شما روی کلمه‌ای کار می‌کنید که تنها شما هستید و هیچ رقیب دیگری در آن فعالیت نمی‌کند. در این حالت شما به خوبی می‌توانید فروش فوق العاده‌ای را رقم بزنید. تنها به  این دلیل که افراد دیگری در این دسته فعالیت نمی‌کند و شما تنها فروشنده آن محصول خاص یا خدمت خاص هستید.

رقابت در کلمات کم رقیبت ولی با جستجوی بالا (رقابت با رقیبان اندک)

در قدم بعدی یک استراتژی درست پیش رفتن و انجام رقابت در کلماتی است که تعداد رقیبان کمی دارد. شما در این مرحله به دلیل قوت گرفتن در مرحله قبلی به خوبی می‌توانید از پس رقیبان اندک این مرحله بر بیایید. در این دسته از کلمات شما باید کلماتی را انتخاب کرده باشید که رقیبان کمی داشته باشد ولی میزان جستجوی نسبتا خوبی را شامل شود. پیدا کردن این موارد زیاد سخت نیست کافی است با چند ابزار استخراج کلمه کلیدی که میزان سرچ هر کلمه را نشان می‌دهد کار کنید.

رقابت اصلی آغاز می‌شود!

در این مرحله که معمولا پس از گذشت یک سال از فعالیت سایت گذشته است شما اقدام به رقابت در کلماتی می‌کنید که میزان جستجوی بسیار بالایی دارد و همچنین رقیب‌های زیادی برای کسب جایگاه در این مورد دندان تیز کرده‌اند. در حالت کلی می‌توان گفت این بهترین استراتژی برای شروع یک ساله یک کسب و کاری است که قرار است به صورت کلاه سفید وب سایت خود را به جایگاه مورد نظرش برساند.

آنچه در این مقاله بیان کردیم

در این مقاله از سری مقالات آموزشی وب سایت ارائه دهنده خدمات افزایش سئو سایت  سعی کردیم دید کلی در رابطه با استراتژی سئو کلاه سفید را به شما بدهیم. گفتیم که یک استراتژی مناسب سئو از سه بخش اصلی تشکیل شده است. پیش رفتن در این شیوه استراتژی باعث خواهد شد که شما به مرور زمان به جایگاه مناسب و دلخواه خود برسید. البته از خاطر نبرید که پیشرفت در این استراتژی به شما کمک خواهد کرد که بدون دغدغه از همان ماه‌های اولیه شروع کسب و کارتان سود زیادی ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *