خدمات تدوین استراتژی سئو

خدمات تدوین استراتژی سئو
لیست سرفصل های مقاله

در دنیای دیجیتالی پرهیاهوی امروز، هر کسب و کار اینترنتی آنلاین، برای آنکه بتواند ترافیک خود را افزایش دهد و نرخ کلیک لینک‌های خود را بالا ببرد؛ به خدمات تدوین استراتژی سئو نیاز دارد. سئو، محتواهای تولید شده را بهینه سازی می‌کند و با سازماندهی آنها، مخاطبان بیشتری را به سمت یک مجموعه می‌کشاند.

امروزه مدیریت و گسترش کسب و کار در دنیای دیجیتال با کمک سئو از اهمیت زیادی برخوردار است؛ اینکه چگونه بتوانیم در میان رقبای سرسخت دیده شویم و توجه مخاطب را جلب کنیم؛ به یکی از چالش برانگیزترین بخش‌ها برای کسب و کارهای مختلف تبدیل شده است. خدمات تدوین استراتژی سئو، به صاحبان یک وب سایت کمک می‌کنند تا بتوانند تعداد فرم‌های درخواست محصولات یا خدمات سایت خود را افزایش دهند و باعث دیده شدن سایت کسب و کار خود شوند. البته از آنجایی که استراتژی‌های سئو، دانشی تخصصی و پیچیده است؛ کمک گرفتن از کارشناسان سئو که به صورت تخصصی به تدوین استراتژی‌های مناسب می‌پردازند؛ زمینه داشتن سایتی بهینه و رشد آن را فراهم می‌کنند.

تدوین استراتژی سئو چگونه انجام می‌ گیرد؟

برای اینکه بتوانید کاری را درست انجام دهید و به موفقیت برسید؛ باید نقشه‌ای با اطلاعات مهم داشته باشید! استراتژی برای مدیریت یک کسب و کار در دنیای شلوغ دیجیتال، حیاتی است. خدمات تدوین استراتژی سئو به شما برنامه‌ی کاملی برای رسیدن به رتبه‌بندی بالای سایت می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا نرخ بازدید از وب سایت خود را بالا ببرید. همچنین این خدمات به‌گونه‌ای تدوین شده‌اند که به شما اجازه نمی‌دهند از مسیر طراحی شده خارج شوید و به سئو سایت خود ضربه بزنید.

استراتژی‌های مربوط به سئو که برای کسب و کارهای مختلف تدوین می‌شوند؛ با یکدیگر متفاوت هستند. سئو در انواع داخلی، خارجی و فنی (تکنیکال) تعریف می‌شود که هر یک از آنها بخشی از کار را بر عهده می‌گیرند. کارشناسان مربوطه با توجه به این سه نوع، سعی می‌کنند تا استراتژی مناسبی برای کسب و کار تدوین کنند و باعث افزایش رتبه سایت شوند.

یکی از خدمات مشاوره سئو جواد یاسمی جلسات مشاوره آنلاین سئو برای بهینه سازی سایت ها و دادن استراتژی سئو سایت است.

اصلی ترین خدمات برای تدوین استراتژی سئو

منظور از تدوین استراتژی در مبحث پیچیده سئو این است که بتوانیم برنامه‌ریزی کاملی از مسیر رسیدن جایگاه فعلی سایت به جایگاه هدف ارائه دهیم. مهم‌ترین خدمات تدوین استراتژی سئو که در دیده شدن یک سایت بسیار موثر عمل می‌کنند؛ به شرح زیر هستند.

1- ارزیابی عملکرد کسب و کار در زمینه سئو

اولین قدم برای اینکه بتوانید استراتژی مناسبی بچینید؛ درک موقعیت فعلی سایت و سئوی آن است. شما نمی‌توانید بدون اینکه بدانید کجا هستید و چه ضعف‌هایی دارید؛ برنامه‌ریزی مناسبی انجام دهید. برای ارزیابی عملکرد سئوی سایت و موقعیت آن می‌توانید میزان حضور و رتبه فعلی سایت، رتبه‌بندی کلمات کلیدی، تحلیل ترافیک ورودی بخش برند کلمات کلیدی با بخش بی برند آن را مورد بررسی قرار دهید و با جمع‌آوری این اطلاعات پایه، به دید نسبی از موقعیت فعلی سایت دست پیدا کنید.

2- بررسی و تحلیل همه جانبه رقبا

از اصلی‌ترین خدمات تدوین استراتژی سئو توسط یک تدوین‌گر حرفه‌ای، بررسی سایت‌های رقبا است. با اینکه می‌توان با درک موقعیت فعلی کسب و کار خود استراتژی طراحی کرد و به مقصد رسید؛ اما ارزیابی رقبا به شما کمک می‌کند تا به یک چارچوب کلی از عملکردی که باید انجام دهید؛ برسید. همچنین تحلیل استراتژی‌های رقبا باعث می‌شود نقاط ضعف و قوت، کلمه‌های کلیدی پر بازدید و مهم‌ترین حوزه‌های محبوب مخاطبان را شناسایی کنید و چالش‌های مسیر خود را کاهش دهید.

3- تعیین اهداف کسب و کار و شاخص های عملکرد کلیدی

تعیین نمودن اهداف و شاخص‌های عملکرد کلیدی (KPI) از مهم‌ترین بخش‌های خدمات تدوین استراتژی سئو محسوب می‌شود. در این بخش بایستی هدف نهایی و مقصد خود را مشخص کنید تا بتوانید با توجه به آن مسیری درست و بهینه را طراحی کنید. البته توجه داشته باشید که اهداف و شاخص‌های عملکرد کلیدی، دو مقوله مجزا از یکدیگر هستند و هر یک از آنها باید به درستی تعیین شوند. اهداف، نمایشگر نتیجه نهایی عملکرد شما به شمار می‌روند و شاخص‌های عملکرد کلیدی، شامل فاکتورهایی می‌شوند که مسیر حرکت به سمت اهداف را تعیین می‌کنند. با در نظر گرفتن این دو مقوله، می‌توانید درک بهتری از عملکردهای آینده خود داشته باشید و در مسیری درست پیش بروید.

4- تحقیق و انتخاب کلمه کلیدی طلایی

تعیین و انتخاب کلمات کلیدی درست، یکی از بااهمیت‌ترین موضوعات در میان خدمات تدوین استراتژی سئو است که ارائه می‌شود. در این بخش، تحقیقات و مطالعات بسیار گسترده‌ای انجام می‌گیرد تا در آخر بتوان کلمه کلیدی مخاطب‌پسند و درست را انتخاب کرد. همچنین باید برای هر صفحه‌ای که در وب سایت قرار می‌گیرد؛ کلمات کلیدی مناسب و مرتبطی انتخاب شود تا به راحتی در نتایج موتورهای جستجوی گوگل به نمایش درآیند.

شما می‌توانید از دو راه جستجوی گوگل با ابزارهای سئوی موجود در گوگل به تعیین کلمات کلیدی بپردازید. این روند مرحله به مرحله و با توجه به موتورهای جستجو انجام می‌شود. موضوع دیگری که در خدمات تدوین استراتژی سئو، مورد توجه قرار می‌گیرد؛ انتخاب کلمات کلیدی طولانی و پرهیز از کلمات کلیدی تکراری در صفحات یک وب سایت است. چرا که اگر از کلمات کلیدی تکراری در صفحات یک سایت استفاده شود؛ رقابت بین صفحه‌ای را افزایش می‌دهد و به سئوی سایت آسیب وارد می‌کند. ازاین‌رو کلمات کلیدی بهینه شده و طولانی می‌توانند این آسیب را به حداقل برسانند و سئوی سایت را حفظ کنند.

5- تدوین ساختار مقالات و جنس صفحات

تولید محتوای مناسب یکی از معیارهایی است که می‌تواند کیفیت سئو یک وب سایت را بهبود دهد. برای اینکه بتوان یک محتوای مناسب و کاربر پسند را تولید کرد؛ بسیار مهم است که از عناوین جذابی در تهیه آن استفاده شود. همچنین نکته دیگری که بایستی مورد توجه قرار بگیرد، تعیین جنس صفحات است. یعنی باید با توجه به نیاز کاربر، محصول و خدمات کسب و کار خود، در قالب‌های دسته‌بندی، توضیح محصول، لندینگ یا رپورتاژ تولید محتوا کنید. خدمات تدوین استراتژی سئو، نه تنها ساختار مقالات تعیین می‌کند؛ بلکه سازماندهی محتوای سایت شما را نیز برعهده می‌گیرد.

6- آماده کردن تقویم محتوایی

برای اینکه سایت شما دیده شود و بتواند توجه موتورهای جستجوی گوگل را به خود جلب کند؛ باید در انتشار محتواهای تولید شده نظم داشته باشد. آماده‌سازی تقویم محتوایی به شما کمک می‌کند تا در مسیر تولید محتوا، گیج و سردرگم نشوید و محتواهای خود را پیوسته، منتشر کنید.

7- بررسی کامل سئو تکنیکال

بررسی سئو فنی یا تکنیکال، یکی از موارد مهمی است که در بهبود سئو سایت مورد توجه قرار می‌گیرد؛ چرا که وجود هرگونه اشکال و خطایی در این نوع، به سئو سایت آسیب می‌زند. تدوین‌گر در ارائه خدمات تدوین استراتژی سئو، به شناسایی این مشکلات احتمالی می‌پردازد و در راستای رفع آنها اقدام می‌کند. این بررسی بایستی به صورت دوره‌ای انجام شود تا از پیش آمدن مشکلات فنی بزرگ‌تر جلوگیری کند.

8- بررسی کامل سئو داخلی

سئو داخلی بخش مهمی است که به هیچ عنوان نباید از آن صرف‌نظر کنید. این نمونه سئو می‌تواند تاثیر زیادی بر موتورهای جستجوی گوگل، جلب توجه کاربر، پیوستگی و انسجام محتوا داشته باشد. اصلی‌ترین بخش‌های سئوی داخلی را تعیین عناوین اصلی و فرعی، هدینگ‌های H1، H2 و دیگر تگ‌ها، لینک‌های داخلی درون سایتی و متاتگ‌های اصلی و فرعی تشکیل می‌دهند که افزایش رتبه‌بندی محتوا را تحت تاثیر خود قرار می‌دهند.

البته موارد سئو داخلی تنها به این زمینه‌ها محدود نمی‌شود و در خدمات تدوین استراتژی سئو، به هر یک از آنها به صورت جزئی‌تر و تخصصی‌تری پرداخته می‌شود.

9- ارزیابی عملکرد سئوی خارجی

سئوی خارجی از موثرترین فاکتورها در افزایش رتبه‌بندی یک وب سایت است. لینک‌دهی خارجی که از اصلی‌ترین بخش‌های آن به شمار می‌رود، به دیده شدن وب سایت از طریق دیگر وب سایت‌ها کمک می‌کند. استراتژی سئو با توجه به فاکتورهای مختلف، برنامه‌ریزی کاملی را برای لینک‌دهی وب سایت در سایت‌های معتبر انجام می‌دهد و با کمک تاکتیک‌های بسیار به ترویج لینک‌ها در دیگر سایت‌ها می‌پردازد.

10- تحلیل و بازنگری استراتژی تعیین شده

پس از آنکه استراتژی سئو وب سایت کسب و کار خود را تدوین کردید؛ بهتر است به صورت دوره‌ای به تحلیل آن بپردازید و آن را اصلاح کنید. در نظر داشته باشید که سئو علم بروزی است و باید همواره آموخته‌های خود را در این زمینه آپدیت کنید و از جدیدترین تکنیک‌های آن بهره ببرید. در خدمات تدوین استراتژی سئو، می‌توانید این مسیر پیچیده را با پشتیبانی کامل تیم تدوین‌گر طی کنید و رتبه سایت خود را افزایش دهید.

برای سفارش طراحی سایت سئو حور می توانید با خدمات سئو و طراحی سایت جواد یاسمی در مشهد و تهران همراه باشید.

تاثیر استفاده از تدوین استراتژی سئو در سایت

برای رسیدن به هر هدفی، به یک نقشه نیاز دارید تا از مسیر منحرف نشوید و به مقصد برسید. خدمات تدوین استراتژی سئو به شما کمک می‌کند تا هدف کسب و کار خود را شناسایی کنید؛ موقعیت فعلی خود را دریابید و با کمک عوامل مختلف، نرخ بازدید و ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید.

استراتژی سئو با درنظر گرفتن فاکتورهای موثر در رتبه‌بندی وب سایت‌ها، به بهینه‌سازی سایت شما می‌پردازد و منجر به دیده شدن و افزایش رتبه آن می‌شود. شما می‌توانید با بهره‌گیری از خدمات تدوین‌گرای استراتژی‌های سئو، مشکلات مسیر خود را کاهش دهید و با برنامه‌ریزی درست به اهداف کسب و کار دیجیتالی خود دست پیدا کنید.

جدیدترین مقالات سئو