تخصص ما: سئو و فروش اینترنتی = رشد کسب و کار آنلاین شما (۰۹۰۲۰۹۱۴۵۷۰)

SEO OKRs: عملکرد رانندگی و اندازه گیری تأثیر

چگونه از استراکچر دیتا (Structured Data) در بهبود سئو سایت استفاده کنیم؟
آنچه در این مقاله می خوانید:

اهداف و نتایج کلیدی (OKRs) یک چارچوب محبوب برای تعیین هدف هستند. این به SEO ها کمک می کند تا موفقیت پروژه ها، تیم ها و سئوهای فردی خود را تعریف و اندازه گیری کنند.

اهداف باید به وضوح تعریف شوند. برخی از افراد چارچوب SMART را ترجیح می دهند تا مطمئن شوند اهدافشان خاص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، مرتبط و محدود به زمان است. نتایج کلیدی این است که چگونه پیشرفت خود را در برابر هدف خود پیگیری می کنید.

اهداف معمولاً در چند سطح تعیین می شوند. شما معمولاً اهداف شرکتی، تیمی و فردی دارید. شما به طور کلی می خواهید هر OKR را با اهداف شرکت هماهنگ کنید، و من نیز دوست دارم با آنها هماهنگی داشته باشم تاکتیک های سئو که می دانم ارزش دارند و تاثیر خواهند داشت.

بیایید به چند نمونه از SEO OKR نگاه کنیم.

سئو عمومی OKR

بسیاری از OKR های سئو عمومی در مورد آگاهی، گزارش و اثبات ارزش سئو هستند.

هدف: افزایش آگاهی سازمانی و خرید سئو

  • نتیجه کلیدی 1: جلسات آموزش SEO را برای هشت تیم اصلی محصول، محتوا و توسعه دهندگان وب در سه ماهه آینده برگزار کنید.
  • نتیجه کلیدی 2: یک مخزن ایجاد کنید که دارای اسناد باشد بهترین شیوه های سئو در شش ماه آینده
  • نتیجه کلیدی 3: موفقیت‌های سئوی هر تیم را ارتقا دهید تا سایر تیم‌ها را به پذیرش تشویق کنید (مداوم).
  • نتیجه کلیدی 4: برای اثبات ارزش در گزارش، نتایج سئو را به درآمد در شش ماه آینده متصل کنید.

پست ما را در سئوی سازمانی برای چند ایده در مورد نحوه خرید بیشتر.

مشاهده این مطلب  چرا سئو مهم است؟ ۱۰ دلیل برای اهمیت سئو در سال ۱۴۰۳

هدف: یکپارچه سازی تجربه برند

  • نتیجه کلیدی 1: بهترین شیوه های سئو را برای یک سیستم طراحی یکپارچه در دو ماه آینده تعریف کنید.
  • نتیجه کلیدی 2: در سال آینده محتوا را در یک سیستم مدیریت محتوای اصلی ادغام کنید.
  • نتیجه کلیدی 3: با حفظ سطح ترافیک، سه خرید در هر سه ماهه را به وب سایت اصلی منتقل کنید.

پست های ما در مهاجرت های وب سایت و سئو برای ادغام و ادغام در اینجا مفید خواهد بود.

هدف: بهبود گزارش سئو برای کمک به تصمیم گیری های داده محور

  • نتیجه کلیدی 1: برای سنجش خود در برابر رقبا کارت امتیازی رقبا ایجاد کنید.
  • نتیجه کلیدی 2: برای اندازه گیری و نظارت بر پیشرفت BU های مختلف، کارت امتیازی واحد تجاری (BU) ایجاد کنید.
  • نتیجه کلیدی 3: برای اثبات ارزش در گزارش، نتایج SEO را به درآمد متصل کنید.

می توانید ایده های بیشتری را در پست ما پیدا کنید معیارها و گزارش سئوی سازمانی.

OKRهای محتوا

OKR برای محتوا معمولاً شامل ایجاد یا به‌روزرسانی محتوا است.

هدف: افزایش درآمد حاصل از ارگانیک برای 20 محصول برتر در این سه ماهه 10 درصد

  • نتیجه کلیدی 1: الف را کنار هم بگذار طرح محتوا با موضوعات پیرامون هر یک از 20 محصول برتر.
  • نتیجه کلیدی 2: از پیش بینی سئو برای تخمین ترافیک و فرصت درآمد استفاده کنید.
  • نتیجه کلیدی 3: با نویسندگان محتوا کار کنید تا 50 قطعه محتوا در آن موضوعات ایجاد کنید.
  • نتیجه کلیدی 4: 30 قطعه از محتوای موجود را برای بهبود رتبه بندی و دیده شدن به روز کنید.
مشاهده این مطلب  بهترین نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های ویرایش ویدیو برای ریلز اینستاگرام در مشهد

پست ما در پیش بینی سئو می تواند به شما در ایجاد پیش بینی کمک کند.

هدف: به دنبال فرصت‌های دیگری برای هدایت آگاهی از برند فراتر از وبلاگ باشید

  • نتیجه کلیدی 1: 15 ویدیو در مورد موضوعات اصلی ایجاد کنید و آنها را در کانال YouTube ما منتشر کنید.
  • نتیجه کلیدی 2: صفحات مقایسه محصول ایجاد کنید که پیشنهادات ما را با رقبای اصلی مقایسه می کند. اینها همچنین می توانند شامل صفحات جایگزینی باشند که در آنها پیشنهادات خود را فهرست می کنیم.
  • نتیجه کلیدی 3: از داده‌های ما برای ایجاد 2000 صفحه برنامه‌ای در شش ماه آینده استفاده کنید تا ارزش داده‌ها و پلتفرم خود را نشان دهید.
  • نتیجه کلیدی 4: نسخه رایگان 10 ابزار ما را در 3 ماه آینده ایجاد کنید تا کاربران بتوانند آنها را امتحان کنند و آن صفحات را برای ویژگی های کلیدی رتبه بندی کنند.

راهنمای ما را ببینید سئو ویدیو و سئو برنامه ای برای کمک به شما در انجام آن وظایف.

هدف: به روز رسانی 30 قطعه محتوا برای حضور بیشتر در بازار برای شرایط اصلی

نتیجه کلیدی 1: محتوایی را با ترافیک کاهش یافته و فرصت هایی برای بهبود این صفحات شناسایی کنید.
نتیجه کلیدی 2: به دنبال کلیدواژه‌های میوه‌ای کم‌چسب باشید که می‌توانید کمی اطلاعات اضافی به صفحه اضافه کنید تا رتبه‌بندی آن بهتر شود.
نتیجه کلیدی 3: بهینه سازی قطعه های برجسته برای گرفتن پنج قطعه برجسته دیگر.

راهنمای ما را بررسی کنید بازاریابی محتوای سازمانی برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه انجام این وظایف و فرصت های اضافی.

مشاهده این مطلب  آنالیز سئو سایت آریان وگال

هدف: تقویت حضور در بازار بین المللی

  • نتیجه کلیدی 1: محتوای موفق را به زبان های دیگر ترجمه کنید
  • نتیجه کلیدی 2: پیاده سازی hreflang

راهنمای ما را بررسی کنید سئوی بین المللی و hreflang برای اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی موفقیت در سئو در بازارهای بین المللی.

OKR های ساخت لینک

ایجاد لینک می تواند برای سئوهای سازمانی دشوار باشد. راهنمای ما را بررسی کنید ساخت لینک سازمانی برای چند نکته و ایده های پروژه بیشتر.

هدف: بازیابی ارزش پیوند از دست رفته

نتیجه کلیدی 1: ارزش از دست رفته 3872 دامنه ارجاع دهنده را از طریق تغییر مسیرها با استفاده از فرآیند احیای پیوند بازیابی کنید.
نتیجه کلیدی 2: 35 نام تجاری نامرتبط را از طریق اطلاع رسانی به پیوند تبدیل کنید.

راهنمای ما را در احیای پیوند، ذکرهای بدون پیوند، و ارتباط دادن برای مراحل

هدف: افزایش میانگین ارزش سفارش/مشتری

نتیجه کلیدی 1: برای افزایش فروش و فروش متقابل محصولات موجود، محصولات مرتبط را در یک ویجت اضافه و پیوند دهید.
نتیجه کلیدی 2: پیوندهای داخلی را از محتوای اطلاعاتی مرتبط به صفحات محصول اضافه کنید.

راهنمای ما را بررسی کنید لینک سازی داخلی برای ایده های بیشتر

سئو فنی OKR

سئو فنی واقعاً می تواند در محیط سازمانی تأثیر بگذارد. یک اصلاح می تواند میلیون ها دلار ارزش داشته باشد یا یک اشتباه می تواند میلیون ها هزینه داشته باشد.

هدف: بهبود تجربه کاربری در صفحات مرتبط با 30 پیشنهاد برتر

  • نتیجه کلیدی 1: 80٪ از صفحات اصلی Core Web Vitals را در عرض شش ماه پاس کنند.
  • نتیجه کلیدی 2: اطمینان حاصل کنید که 95٪ از صفحات در عرض شش ماه برای موبایل مناسب هستند.
مشاهده این مطلب  متخصص سئو چیست؟ راهنمای شغلی ۲۰۲۴

پست های ما را در Core Web Vitals و سئوی موبایل برای فرآیندها

هدف: در شناسایی مسائل به جای واکنش نشان دادن، فعال باشید

نتیجه کلیدی 1: با توسعه‌دهندگان کار کنید تا تست واحد و/یا خزیدن در سایت مرحله‌بندی را راه‌اندازی کنید تا مشکلات را قبل از پخش زنده بررسی کنید.
نتیجه کلیدی 2: یک لیست نمونه از صفحات از CMS ها و الگوهای مختلف ایجاد کنید و روزانه آنها را خزیده تا مشکلات جدید را در سریع ترین زمان ممکن شناسایی کنید.
نتیجه کلیدی 3: یک فرآیند برای خزیدن پس از هر انتشار ایجاد کنید.
نتیجه کلیدی 4: برای شناسایی سریع‌تر مشکلات، از خزیدن هفتگی/ماهانه به خزیدن همیشه روشن با هشدارها تغییر دهید. (به زودی این را در حسابرسی سایت خواهیم داشت)
نتیجه کلیدی 5: یک داشبورد با به‌روزرسانی‌های نمایان روزانه برای صفحات و کلمات کلیدی برتر راه‌اندازی کنید تا مشکلات رتبه‌بندی را زودتر ببینید.

ما بسیاری از این موارد را در راهنمای خود پوشش می دهیم سئو فنی سازمانی، و ایده های بیشتری دارد که ممکن است الهام بخش OKR های اضافی باشد.

هدف: افزایش املاک و مستغلات بصری در SERP

  • نتیجه کلیدی 1: طرح محصول را اجرا کنید و یک خوراک مرکز تجاری راه اندازی کنید تا در نتایج خرید در SERP دیده شوید.
  • نتیجه کلیدی 2: تصاویر را بهینه کنید تا دید بیشتری را در بسته های تصویر ثبت کنید.
  • نتیجه کلیدی 3: برای تبلیغ رویدادهای ما، نشانه‌گذاری رویداد را به صفحات رویداد اضافه کنید.
  • نتیجه کلیدی 4: طرحی را برای پست های شغلی اضافه کنید و مشاغل جدید را از طریق API نمایه سازی Google ارسال کنید.
مشاهده این مطلب  الگوریتم پنگوئن

راهنمای ما را ببینید نشانه گذاری طرحواره و سئوی تصویر برای جزئیات بیشتر

افکار نهایی

OKR ها راه خوبی برای اطمینان از همسویی اهداف سئو با اهداف کلی شرکت شما هستند.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

مشاوره و مجری سئو سایت های کارخانه ها برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در ایران | سئو با جواد یاسمی

آخرین مقالات

بهترین نرم‌زافزار های سئو برای آژانس‌ها در سال ۲۰۲۵
داشتن وب‌سایت برای جذب مشتریان به کسب‌وکار شما ضروری است. بهینه‌سازی موتور جستجو بهینه‌سازی موتورهای...
7 مزیت برتر تبلیغات گوگل برای کسب‌وکارذها
به تبلیغات پولی فکر می‌کنید؟ گوگل ادز را در نظر بگیرید، یکی از بزرگ‌ترین و مؤثرترین پلتفرم‌های تبلیغاتی....
آیا محتوای تولید شده با هوش مصنوعی برای سئو کارآمد است؟ مزایا، معایب و کاربردها
آیا محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی برای سئو مناسب است؟ بله، محتوای تولیدشده با هوش مصنوعی برای سئو...
اولویت لینک اول چیست و آیا بر رتبه‌بندی تأثیر می‌گذارد؟
پیوندها، چه داخلی و چه خارجی، اهمیت دارند. بهینه‌سازی موتور جستجو. درباره این موضوع تحقیق کنید، خواهید...
چگونه با این 7 نکته مؤثر، در صفحه اول گوگل قرار بگیریم
به قول جواد یاسمی متخصص سئو: «اگه اول نشی، یعنی آخری هستی.» از آنجایی که کاربران به ندرت به صفحه دوم...
وب‌سایت من تبدیل (فروش) نمی‌شود و اینها سه دلیل اصلی آن هستند.
رایج‌ترین دلایل عدم تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری در یک وبسایت، به دلیل … حجم مرتبط بودنوتجربه کاربری...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • تماس
  • تلگرام
  • واتساپ
× Send

خدمات سئو، طراحی سایت و گوگل

رتبه 1 گوگل باشید.

سفارش دهید >> 09020914570