مشاوره حرفه ای سئو

یکی از مسائلی که وب سایت ها در هر مرحله ای از کار خود، چه قبل از راه اندازی و چه بعد از آن به احتیاج دارند، مشاوره حرفه ای سئو می باشد. زیرا سئو و بهینه و سازی وب‌سایت، به شما کمک خواهد کرد تا با استفاده از راهکارها و اصولی خاص، به رتبه سایت خود کمک کنید. این کار در نتیجه باعث بیشتر دیده شدن و افزایش آمار بازدید سایت می شود.

برای دریافت مشاوره حرفه ای سئو، می توانید به متخصصان و افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند مراجعه نمایید. زمانی که شما به یک مشاور سئو مراجعه می کنید، وی با بیان اصول و راهکار های مشخص که در علم سئو مورد استفاده قرار می گیرد، می تواند آینده وب سایت شما را تغییر دهد.

اما آیا تضمینی برای تاثیر راهکارها در موفقیت وب سایت وجود دارد؟ آیا ممکن است مشاوره های نادرست، علاوه بر خسارت مالی، باعث بروز مشکلاتی هم برای وب سایت گردد؟

در این مقاله قصد داریم به طور کامل در رابطه با مشاوره حرفه ای سئو صحبت کنیم. ابتدا درباره نحوه دریافت مشاوره حرفه ای سئو صحبت می شود. سپس به بیان موارد و اصولی که در زمان دریافت مشاوره باید لحاظ گردند می پردازیم. در نهایت یک مشاوره سودمند و همچنین یک مورد غیر اصولی را مقایسه می نماییم.

این کار باعث می شود تا به طور کامل، از اهمیت موضوع مشاوره حرفه ای سئو به صورت اصولی مطلع گردید و بهتر تصمیم بگیرید. پس اگر کسب و کار و وب سایت شما اهمیت زیادی برایتان دارد، پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

نحوه دریافت مشاوره سئو:

همانطور که می دانید، سئو و بهینه سازی وب سایت، از جمله موارد بسیار مهم و تاثیر گذار در دیده شدن سایت می باشد. برای دریافت خدمات سئو و به کار گیری اصول آن در وب سایت، باید به اندازه کافی در این زمینه تخصص داشته باشید.

لازم است بدانید، سئو یکی از مسائل بسیار مفهومی و حساس می باشد که برای درک آن، باید آموزش ها و دوره های لازم را بگذرانید تا تخصص لازم را به دست آورید.

بنابراین اگر به طور تخصصی در حوزه وب فعالیت نمی کنید و تنها هدف شما از یادگیری سئو، بیشتر دیده شدن وب سایتتان می باشد؛ بهتر است به جای گذراندن دوره های سخت و طولانی، از یک متخصص و مشاور حرفه کمک بگیرید. اما سوال اصلی اینجاست که چگون می توان به یک فرد به عنوان مشاور سئو اعتماد کرد؟ اصلا چگونه این مشاور را می توان پیدا کرد؟ یا برای دریافت یک مشاوره حرفه ای سئو، چه افرادی مناسب تر هستند؟

در حال حاضر، بسیاری از فریلنسرها و وب سایت ها در زمینه سئو فعالیت دارند و مشاوره هایی را به افراد گوناگون ارائه می کنند. همچنین، گروه های تخصصی بسیاری نیز هستند که در شرک های بزرگ، به انجام پروژه های تخصصی سئو می پردازند. برای دریافت یک مشاوره، ابتدا باید بدانید دقیقا چه می خواهید. مثلا قصد سئو کامل وب سایت را دارید یا تنها تمرکز بر روی مقالات کفایت می کند؟

هنگامی که شما هدف خود را مشخص کنید، پیدا کردن یک مشاور و دریافت راهکار خیلی دشوار نخواهد بود. مثلا اگر بدانید تنها اندکی تمرکز بر روی مقالات برای شما کفایت می کند، می توانید از وب سایت هایی که افزونه های سئو مقالات را ارائه می کنند استفاده کنید.

سپس با دریافت آموزش های لازم و یا مشاوره های محدود از پشتیبانان، مقالات سایت خود را بهینه نمایید.
اما گاهی هم این موارد برای شما کافی نیست و قصد دارید به طور تخصصی، وب سایتتان را بهینه کنید. در این صورت برای دریافت مشاوره حرفه ای سئو، چند روش وجود دارد:

می توانید از افرادی رقبا و همکاران خود در این زمینه سوال کنید تا یک متخصص پیدا کنید.
می توانید وب سایت هایی که خدمات سئو ارائه می دهند را پیدا کرده و با مقایسه آن ها بهترین مورد را انتخاب نمایید.

می توانید به مراکز و شرکت هایی که پروژه های بزرگ سئو انجام می دهند، مراجعه کنید. سپس از طریق مصاحبه، و دیدن نمونه کار ها و راهکار های آنان، بهترین مرکز را انتخاب نمایید.

مهمترین موارد در دریافت مشاوره سئو:

در بالا به مواردی اشاره شد که شما با استفاده از آن ها می توانید متخصصانی را در زمینه سئو پیدا کنید. پس از پیدا کردن یک متخصص سئو، مهم ترین مسئله، بررسی میزان تجربه، تخصص و تسلط شخص مشاور بر روی پروژه می باشد. برای بررسی این موارد، شما باید اطلاعاتی در زمینه سئو داشته باشید تا بتوانید از آن ها استفاده نمایید. این موارد عبارتند از:

  • بررسی میزان بودجه شما و انتخاب بهترین راهکار ها متناسب با بوجه
  • بررسی و شناخت کامل کسب و کار شما،
  • توانانیی تحلیل رقبا و بازار کار
  • تسلط کامل بر روی سئو مقالات و به کار گیری اصولی از قبیل انتخاب کلمات کلیدی، عنوان های مناسب، متا تگ ها و …
  • توجه به صفحات و محتواهای تکراری و استفاده از اصول ریدایرکت کردن صفحات
  • تعیین یک استراتژی مشخص برای تولید محتوا و بررسی ساختار صفحات وب سایت
  • ارائه پیشنهادات اصولی برای طراحی و استفاده از لندینگ پیج یا صفحات هدف برای برخی کلمات کلیدی مهم
  • کمک به افزایش نرخ کلیک و افزایش آمار بازدید وب سایت
  • توجه به اعتبار صفحات مختلف وب سایت و هم تراز کردن آن ها با استفاده از لینک سازی اصولی و داخلی
  • بررسی کد ها و بهینه کردن آن ها
  • بررسی واکنشگرا بودن وب سایت
  • صحبت در زمینه نحوه دریافت ایجاد بک لینک های قدرتمند و اصولی
  • بررسی دلایل موفقیت رقبا و الگوبرداری از تکنیک های بکار گرفته شده توسط مشاوره سئو.
  • آشنایی با اصول کد نویسی برای اضافه کردن برخی از کدهای لازم به قالب
  • آشنایی و تسلط کامل بر روی تمام ابزارهای سئو در زمینه های مختلف مثل moz و گوگل آنالیتیکس
  • ارائه راهکارهایی در زمینه فعالیت در شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک، لینکداین، اینستاگرام و … و نحوه انتشار محوا
  • مثل ارسال خبرنامه ایمیلی و شبکه های اجتماعی و …
  • بررسی سرعت لود صفحات وب سایت شما و ارائه روش های کاربردی برای کم کردن مدت زمان انتظار
  • اشاره به تبلیغات و نحوه دریافت آن ها برای دیده شدن وب سایت، مثل استفاده از تبلیغات محتوایی، رپورتاژ آگهی، تبلغات
  • در شبکه های اجتماعی و …
  • برآورد و تخمین مدت زمان انجام پروژه بر اساس اصولی که با هم به توافق می رسید.
  • تضمین رعایت اصول و استانداردهای تایید شده در طول انجام پروژه

تمام موارد نام برده شده در بالا، باید در زمان مشاوره حرفه ای سئو لحاظ گردند و به آن ها پرداخته شود. بنابراین لازم است که قبل از دریافت مشاوره های تخصصی در زمینه سئو، اگر فرد قابل اعتمادی را سرغ ندارید و در این زمینه هیچ چیز نمیدانید، حتما مطالعاتی داشته باشید.

مطالعه محدود در زمینه سئو باعث می شود تا حدودی بتوانید از قوانین سئو کلاه سیاه مطلع گردید. سئو کلاه سیاه بسیار مورد استقبال سودجویان و کلاه بردارانی می باشد که در زمینه سئو مشغول هستند و با فریب مدیرانی که علمی در زمینه سئو ندارند، کسب درآمد می کنند.

لازم به ذکر است که دریافت این نوع به اصطلاح مشاوره حرفه ای سئو، علاوه بر ضرر های مالی، می توانید تاثیرات بسیار مخربی نیز بر روی وب سایت شما داشته باشد.

تفاوت مشاوره اصولی و غیر اصولی سئو:

همانطور که در بالا نیز به آن اشاره شد، مشاوره های اصولی می تواند به کسب و کار شما کمک کند. اما برعکس آن می تواند تاثیرات منفی بر روی وب سایت داشته باشد. ما در ادامه یک وب سایت را از سئو اصولی استفاده کرده است با یک مورد سئو غیر اصولی مقایسه می کنیم تا شما بتوانید تفاوت آن دو را به خوبی درک کنید.

مشاوره سئو اصولی:

باعث می شود وب سایت شما در رتبه های برتر نمایش داده شود.

بیشتر دیده شدن در صفحه اول باعث می گردد تا کاربران زیادی به وب سایت شما مراجعه کنند.

به دلیل محتواهای سئو شده و اصولی، کاربران به مشتریان دائمی تبدیل می شوند.

فروش بالا رفته و سودآوری کسب و کارتان افزایش می یابد.

مشاوره سئو غیر اصولی:

ربات های موتور جستجو متوجه تقلب های وب سایت شما می گردند و سایت شما را اسپم می شناسند.

سایت دیگر در صفحات اول نمایش داده نمی شود.

نرخ کلیک و هدایت کاربران به وب سایت به شدت کاهش پیدا می کند.

فروش کاهش پیدا کرده و در نتیجه کسب و کارتان صدمه بزرگی می بنید.

در نتیجه برای رفع موارد غیر اصولی، نه تنها باید زمان زیادی بگذارید بلکه هزینه های زیادی نیز برای شمابه همراه خواهد داشت.

 

 

در نتیجه برای دریافت مشاوره حرفه ای سئو حتما از متخصصان و مشاوران متعهد و با تجربه کمک بگیرید. اگر چنین افرادی را سراغ ندارید، برای شناسایی آن ها حتما یک پیش زمینه و مطالعه در رابطه با سئو داشته باشید. این کار باعث می شود تا بتوانید بهتر تصمیم گرفته و در نتیجه دچار مشکلات نام برده شده از سئو غیر اصولی نگردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *