سئو، طراحی سایت، محتوا، مدیا و مدیریت پروژه با یاسئومی

نقش تصاویر در سئو

نقش تصاویر در سئو
آنچه در این مقاله می خوانید:

جایگاه و نقش تصاویر در سئو چقدر است؟ در هر مقاله از چه تعداد تصویر استفاده کنیم؟ استفاده از تصویر برای موتور جستجوگر گوگل اهمیتی دارد؟ ما در سلسله مباحث آموزش سئو مبتدی قصد داریم که در رابطه با موضوعات ابتدایی سئو که به میزان زیادی در طول سالیانی که در حرفه سئو مشغول به کارم پاسخ مناسبی بدهم.

اگر شما هم به تازگی یادگیری سئو را آغاز کرده‌ باشید احتمالا با این دست سوالات رو به رو خواهید شد. این که چرا ما باید در یک محتوای متنی خود از تصاویر استفاده کنیم اولین سوالی است که قصد پاسخ دادن به آن را داریم.

تصاویر یکی از اجزای مهم سئو هستند و نقش بسیار مهمی در بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو دارند. در ادامه به بررسی نقش تصاویر در سئو پرداخته خواهد شد: افزایش سرعت بارگذاری صفحه: استفاده از تصاویر کوچک و بهینه شده، موجب افزایش سرعت بارگذاری صفحه و بهبود تجربه کاربران می شود که در نتیجه بالاترین امتیاز را از سایر سایت ها کسب می کند.

  1. سئوی تصاویر: استفاده از تگ alt برای تصاویر، کمک می کند تا موتورهای جستجو با استفاده از محتوای تصویر دقیقا به همان موضوع مربوطه، سایت را رتبه بندی کنند.
  2. رعایت اندازه تصاویر: استفاده از تصاویر بیش از حد بزرگ موجب کاهش سرعت بارگذاری و عدم توجه کاربران به سایت شما خواهد شد. همچنین به مرورگر می تواند زمان بیشتری برای بارگذاری صفحه بدهید که برای بازدید کنندگان کندی خواهد شد.
  3. فرمت تصاویر: تصاویری دریافت کنید که فشرده و بهینه شده باشند، به طوری که بر روی سایت شما بارگذاری شوند بدون کاهش کیفیت تصویر.
  4. ثبت تصاویر: ثبت تصاویر در وب سایت های مشهور به آدرس منبع، موجب افزایش پایداری، قابلیت دسترسی به هر زمان و بهبود موضوع محتوای سایت شما می شود.
مشاهده این مطلب  افزونه رنک مث چیست؟

نتیجه گیری نهایی این است که، استفاده از تصاویر با کیفیت، کوچک، بهینه شده و با تگ alt مناسب، نقش بسیار مهمی در بهبود سئوی سایت شما ایفا می کند.

چرا از تصاویر در مقالات خود استفاده می‌کنیم؟

چرا نیاز داریم در یک مقاله متنی باید از تصاویر استفاده کنیم؟ بگذارید موضوع را کمی واضح‌تر برایتان توضیح دهیم. کاربران و حتی من و خود شما برای خواندن یک مقاله پس از سرچ کردن کلمه مورد نظر و باز کردن سایت مورد نظر ابتدا مقاله را تا انتها یک اسکرول می‌کنیم و به تصاویر و گاهی اوقات به تیترهای آن مقاله توجه می‌کنیم. اگر این تصاویر و تیترها نظر ما را به سمت خود جلب کرد دوباره به ابتدای مقاله بر می‌گردیم و خواندن مقاله را شروع می‌کنیم.

حال فهمیدید چرا در مقالات خود از تصاویر استفاده می‌کنیم؟ البته از خاطر نبرید که استفاده از تصاویر تنها به این منظور نیست و استفاده کردن از تصاویر در مقاله می‌توان به سئو وب سایت شما کمک فراوانی کند. حال می‌خواهیم به مواردی برای انتخاب یک تصویر بهتر اشاره کنیم

برای مقالات خود از چه تصاویری استفاده کنیم؟

حال که با ضرورت استفاده از تصاویر در مقالات آشنا شدیم نیاز است تا متر و ابزاری در اختیار داشته باشیم که بتوانیم به وسیله آن بهترین تصویر را برای مقاله خود انتخاب کنیم.

خدمات سئو و طراحی سایت (0 تا 100 حرفه ای)

تصویر باید انتقال دهنده پیام باشد

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید در هنگام انتخاب یک تصویر برای مقاله خود به آن توجه داشته باشیم، رساندن پیام به مخاطب باشد. تصویری که بیان کننده مفهوم اصلی جاری در مقاله نباشد نه به کار کاربر خواهد آمد و نه به کار گوگل، تنها زحمت شما را برای تولید یک محتوا بیشتر خواهد کرد.

تصویر باید انتقال دهنده پیام باشد

رساندن معنا و مفهوم در تصاویر به روش‌های مختلفی قابل انجام است. با استفاده از متن‌ نوشته روی تصاویر می‌توانید به راحتی کاربر را برای رسیدن به آن مفهوم کمک کنید. به عنوان مثال نوشتن نام مکان تاریخی روی عکس تاریخی به کاربر و موتور جستجوگر گوگل کمک می‌کند تا به راحتی از معنا و مفهوم آن تصویر آگاه شود. راه دیگر نوشتن کپشن برای تصویر است که کمی از روش قبلی ارزش کمتری دارد. اما از خاطر نبرید تصویری که هیچ یکی از این دو مورد را نداشته باشید به هیچ کار نخواهد آمد و برای سئو وب سایت کمک بزرگی به شما نخواهد کرد.

مشاهده این مطلب  کار با شیت آن پیج

ماهیت محتوا را درک کنید، پس از آن تصویر مناسب انتخاب کنید

قانون و متریکی برای انتخاب تصاویر در مقالات برای بهبود سئو وجود ندارد به همین دلیل پیشنهاد می‌شود حتما قبل از انتخاب تصاویر از ماهیت محتوای خود آگاهی کاملی پیدا کنید بگذارید این مفهوم را با ذکر مثالی برای شما توضیح دهم. اگر من در حال تولید محتوایی باشم در رابطه با یکی از ابزارهای گوگل، و قرار باشد شما قدم به قدم آن آموزش را درک کنید، خب در این آموزش نیاز است که از تصاویر مرتبط و در هر پاراگراف یا هر محلی که نیاز به تصویر است استفاده شود. اما برای یک مصاحبه خبری که با یکی از افراد فعال در سئو که کار اصلی وی ارائه خدمت‌ های سئو است نیاز به تصاویر مختلف داریم؟

+ جواب یک خیر بزرگ است!

تنها یک تصویر از مصاحبه برای کاربر کفایت می‌کند و حتی اگر این تصویر هم موجود نبود می‌توان از خیر گذاشتن تصویر در این گونه مقالات چشم پوشی کرد. پس توجه به ماهیت مقاله از درجه اهمیت بالایی برخوردار است به همین خاطر پیشنهاد می‌شود از ماهیت محتوای خود به خوبی آگاه باشید.

استفاده از تصاویر و بهبود سئو

در حال حاضر گوگل به خوبی می‌تواند تصاویر را اسکن کرده و از چیستی آن تصویر به خوبی آگاه شود. به عنوان مثال اگر شما یک تصویر گلدان در محتوای خود بگذارید گوگل به راحتی می‌تواند تشخیص دهد که این یک تصویر گلدان است و آن را در نتایج جستجوی تصویر خود نمایش می‌دهد. گوگل حتی پا را از این فراتر گذاشته است و می‌تواند به راحتی متن موجود روی تصاویر را بخواند و آن را بفهمد! خیره کننده است نه؟

استفاده از تصاویر و بهبود سئو

اصولا شما می‌توانید برای هر تصویر یک متن Alt بنویسید این متن همچنین به درک بهتر گوگل از تصویر کمک می‌کند. فرض کنید شما تصویری در مقاله خود قرار داده‌اید که تصویر یک لپ تاپ است، گوگل بدون کمک شما می‌تواند بفهمد که این عکس یک لپ تاپ است اما شما می‌توانید گوگل را کمی یاری دهید و بگویید که این تصویر یک لپ تاپ سونی است.

مشاهده این مطلب  اسرار SEO: مهندسی معکوس الگوریتم Google

تصاویر مهم‌اند گاهی بیشتر از خود محتوا

در برخی موارد ماهیت و خواست کاربر بر گوگل چیره می‌شود. به عنوان مثال اگر شما سرچ کنید آموزش سئو مبتدی با وب سایت‌هایی مواجه خواهید شد که متن محور اند و گوگل هم به شما در صفحه سرچ خود یک لینک از این وب سایت و متای توضیحات را نشان خواهد داد. اما اگر سرچ کنید کاخ سعد آباد مشاهده خواهید کرد که گوگل در کنار وب سایت‌‌هایی که در رابطه با این موضوع مقاله‌ای نوشته‌اند، از تصاویر مختلف این محل برای افزایش رضایت شما استفاده کرده است. دلیل این مورد را می‌توان در خواست مخاطبان پیدا کرد. کاربران پس از سرچ کردن این موضوع احتمالا به صفحه تصاویر گوگل رفته‌اند و به وسیله تصاویر به خواست خود رسیده‌‌اند به همین دلیل گوگل دسترسی کاربران به این تصاویر را راحت‌تر کرده است.

آنچه در این مقاله بیان کردیم

در این مقاله به تاثیری که یک تصویر می‌تواند در مقالات داشته باشد اشاره کردیم. گفتیم که تصاویر به خوبی می‌توانند به کاربران و گوگل در غنی شدن محتوا کمک کنند.

همچنین بیان کردیم که برخی از مقالات اصولا تصویر محور‌اند مانند مقالات آموزشی قدم به قدم و برخی دیگر نیازی به تصویر ندارند مانند مصاحبه‌ها. اگر شما هم تجربه‌ای در استفاده از تصاویر در گوگل دارید خوشحال می‌شویم با ما در میان بگذارید.

جواد یاسمی
جواد یاسمی

مشاوره و مجری سئو سایت های کارخانه ها برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در ایران | سئو با جواد یاسمی

آخرین مقالات

افزایش رتبه سایت در گوگل
چگونه سئو سایت وردپرسی خود را بالا ببریم؟ | بهبود سئو سایت وردپرس برای افزایش ورودی از گوگل
بالابردن رتبه سایت وردپرس در گوگل یکی از موارد بسیار مهمی است، که امروزه مورد توجه کارشناسان و وب مسترهای...
تاثیر بولد کردن متن در سئو
تاثیر بولد کردن متن در سئو
گوگل 200 مورد تاثیرگذار در سئو محتوا و سایت را معرفی کرده است. آیا مورد یا مواردی دیگری وجود ندارد که...
ثبت اسم در گوگل مپ
ثبت اسم، مکان، موقعیت، مغازه، کسب و کار، کارخانه، شرکت و همه دسته بندی هایی که ممکن است شما هم جزو آن...
الگوریتم مرغ مگس خوار (Google Hummingbird)
الگوریتم مرغ مگس خوار Google Hummingbird که گوگل  هیچ موقع به صورت کامل نگفته است دقیقا چه بوده است،...
توسعه ساختار هدینگ
ساختار هدینگ چیست؟ آیا دقیقا می دانید ساختار هدینگ چگونه به سئو یک صفحه از سایت کمک میکند؟ ترتیب هدینگ...
کار با شیت آن پیج
برای بهینه سازی مقالات قدیمی و به روز رسانی آنها یک شیت به نام آن پیج در نظر گرفته ایم. شیت On-Page برای...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئو سایت با جواد یاسمی

میخوایید رتبه یک سرچ گوگل شوید؟

مشاوره تلفنی >> 09376996070

دسترسی های بیشتر به مهم ترین صفحات سایت