تاثیر بولد کردن متن در سئو به چه میزان است؟

تاثیر بولد کردن متن در سئو

گوگل 200 مورد تاثیرگذار در سئو محتوا و سایت را معرفی کرده است. آیا مورد یا مواردی دیگری وجود ندارد که در سئو سایت تاثیر داشته باشد؟ همان طور که می‌دانید گوگل موارد مختلفی را برای تاثیرگذاری سئو سایت معرفی کرده است. از موارد که تاثیر مستقیم دارند تا مواردی که به صورت غیر مستقیم در سئو و کسب جایگاه به مرور به ما کمک می‌کند. تاثیر بولد کردن متن در سئو به چه اندازه است؟ آیا محتوایی که کلمه کلیدی‌های همان صفحه بولد شده باشند می‌تواند باعث شود که جایگاه ما در گوگل بهتر شود؟

اگر در زمینه سئو کار می‌کنید احتمالا می‌دانید که سئو دنیای اما و اگرهاست. موارد مختلفی می‌تواند روی ارزش گذاری یک محتوا برای سئو داری اهمیت باشد از نام گذاری صفحه تا متن درون آن صفحه. گوگل به صورت خاص و مشخص در رابطه با تاثیرگذار بودن بولد کردن متن در سئو صحبتی نکرده است. اما این مورد کافی است که ما به سوالات ایجاد شده در ذهن خود پاسخ ندهیم؟ با من در وب سایت مشاوره دهنده سئو همراه باشید تا از تجربه چندین ساله خود در رابطه با سئو برایتان بگویم.

تاثیر بولد کردن متن در سئو به چه مقدار است؟

در حال حاضر همه وب سایت‌ها در حال تولید محتوا و انتشار آن هستند. ما با یک مفهومی به نام انفجار محتوا رو به رو هستیم، انفجار محتوا یعنی آن که آنقدر محتوا تولید می‌شود که دیگر خواننده‌ای برای آن وجود نداشته باشد. در حال حاضر و در  همین زمانی که شما در حال مطالعه این مقاله هستید، نزدیک به 80 درصد محتوای تولید شده توسط افراد به هیچ عنوان خوانده نمی‌شود. فرقی هم ندارد وب سایت مورد نظر در رابطه با چه موضوعی باشد، به هر صورت 80 درصد آن توسط کاربران خوانده نمی‌شود.

دلایل مختلفی را می‌توان برای عدم این خواندن در نظر گرفت ولی اصلی‌ترین دلیل را می‌توان متمرکز نبودن محتوا و جلب نکردن توجه کاربران دانست. راه‌های مختلفی برای جلب کردن توجه کاربر وجود دارد که یکی از آن‌ها برجسته سازی محتوا یا همان بولد کردن است. فرض کنیم شما در حال مطالعه مطلبی در صفحه‌ای از وب سایت برای هزینه انجام سئو هستید. در این میان یکی از کلمات مثلا جواد یاسمی بولد شده است. به صورت ناخودآگاه و بی اختیار توجه شما به آن دو کلمه بولد شده جلب می‌شود. به این صورت من توانسته‌ام توجه و تمرکز شما را به سمت کلمه یا کلماتی ببرم که برایم از درجه اهمیت بیشتری برخوردار است.

استفاده از این روش می‌تواند میزان اسکرول، خواندن و به اصطلاح درگیری کاربر با محتوا را کمی بیشتر کند. یا بهتر است بگوییم بولد کردن محتوا می‌تواند از لحاظ روانی روی کاربران تاثیر بگذارد.

چه روش‌های دیگر برای جلب توجه بیشتر کاربر وجود دارد؟

روش‌های مختلفی وجود دارد که بتوان به وسیله آن توجه کاربر را به سمت محتوای خود کشاند.

از جمله این روش‌ها می‌توان به شماره گذاری کردن محتوا اشاره کرد. تجربه ثابت کرده است محتوایی که در آن از بولت و شماره گذاری استفاده می‌شود توجه بیشتری را در مقابل محتوایی که صرفا از پاراگراف‌های ساده تشکیل شده است از کاربر می‌گیرد.

علاوه بر آن، این  دسته از محتواها میزان بیشتری کامنت دریافت می‌کنند و میزان بانس ریت کمتری را نسبت به یک محتوای معمولی دارند. استفاده کردن از این روش‌ها اگر به جا و به صورت درست انجام شود می‌تواند تاثیر زیادی در ماندگاری کاربران در سایت شما داشته باشد.

چند درصد از محتوای خود را بولد کنیم

پاسخ دادن به سوالات سئویی به ویژه زمانی که گوگل در رابطه با آن به صورت مشخص اظهار نظر نکرده است کمی سخت و دشوار است مگر آن که تجربه شما در آن زمینه بتواند به یاریتان بیاید.

استفاده از هر تکنیک و روشی به میزان زیاد باعث خواهد شد که آن روش و تکنیک به جمع روش‌های کلاه سیاه وارد شود. همان طور که تمام تکنیک‌های کلاه سیاه روزی جزو تکنیک‌های کلاه سفید بودند و استفاده بیش از حد از آن گوگل را به آن وا داشت است که استفاده از آن تکنیک را ممنوع کند. داستان بولد کردن هم به همین صورت است اگر در محتوای شما بیش از 20 الی 50 درصد محتوای خود را بولد کنید، شما در حال سیاه کردن صفحه خود چه برای کاربر و چه برای گوگل هستید. و این کار مثل این است که کل محتوای شما بولد شده باشد، آیا کلمه‌ای وجود خواهد داشت که توجه بیشتری را از کاربر بگیرد؟

به همین دلیل پیشنهاد می‌شود از این مورد بیش از حد استفاده نکنید و تنها مواردی را برجسته کنید که کاربر نیاز دارد آن کلمه یا جمله را بهتر و با تمرکز بیشتری بخواند.

ما در این مقاله به دنبال چه بودیم؟

در این مقاله از وب سایت سئو با جواد یاسمی سعی کردیم کمی از تجربه شخصی خود در رابطه با تاثیر بولد کردن متن در سئو به شما همراهان گرامی ارائه دهیم. گفتیم که در حال حاضر محتواهایی مختلفی در زمینه‌های مختلف تولید و منتشر می‌شود این محتواها خوانندگان کمی دارد و یکی از اصلی‌ترین دلایل را هم می‌توان عدم جلب توجه کاربران در نظر گرفت. یک روش ساده ولی کاربردی برای درگیر کردن کاربران با محتوا را بیان کردیم که آن هم استفاده از بولت کردن برخی از کلمات و جملات بود همچنین بیان کردیم که استفاده از بولت و شماره گذاری در محتوا باعث می‌شود که میزان درگیری کاربر با محتوا به میزان قابل توجه‌ای افزایش داشته باشد.

شما به عنوان یک نویسنده محتوا یا یک کارشناس سئو چه روش دیگری را برای جلب توجه محتوا معرفی می‌کنید؟ خوشحال می‌شویم اگر تجربه‌ای در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *