سئو با جواد یاسمی | بهترین مشاور سئو سایت

سئو سایت فروشگاهی

امروزه رقابت در حوزه فروش آنلاین محصولات بسیار رونق پیدا کرده و اکثر کسب و کار ها و فروشگاه های اینترنتی به دنبال کسب جایگاه و رتبه مناسب جهت ارتقا و افزایش درآمد خود هستند. این امر به جز داشتن یک استراتژی خوب سئو و بهره مندی از تیم یا اشخاص متخصص در این امر امکان پذیر نیست. چرا که شما با سئو فروشگاهی می توانید از یک محصول میلیون ها درآمد فعال کسب کنید.
آنچه در این مقاله می خوانید:

در ادامه همراه ما تا انتهای این مقاله باشید تا به شما عزیزان نحوه سئو کردن وبسایت های فروشگاهی و فروش آنلاین را آموزش دهیم. تا بتوانید به بهترین شکل ممکن از سایت خود درآمد و فروش فعال داشته باشید.

سئو سایت فروشگاهی چیست؟

سئوی فروشگاهی E-commerce Seo به مجموعه فعالیت هایی که بر روی فروشگاه های اینترنتی جهت بهینه سازی آن ها برای موتور های جستجو صورت می گیرد گفته می شود که این فعالیت ها صرفا به منظور بهبود رتبه و کسب جایگاه های ویژه در صفحات برتر و به طبع فروش محصولات است.

چرا سئو سایت فروشگاهی اهمیت دارد؟

سئو برای سایت های فروشگاهی از اهمیت فوق العاده ای برخورد دار است و در یک کلام میتوان گفت حیاتی تر بخش آن است. چرا که شما با سئو اصولی وبسایت خود می توانید بدون هیچگونه هزینه در خصوص تبلیغات کلیکی یا میدانی، فروش بالایی از محصولات خود داشته باشید و با کسب جایگاه های برتر و بالاتر از رقبایتان می توانید به یک منبع رایگان برای جذب مشتری دست پیدا کنید.

آموزش سئو سایت فروشگاهی

جهت آموزش نحوه سئو فروشگاهی باید مراحل و گام های متعددی طی کنیم تا بتوانیم بهترین نتیجه را از سایت خود کسب کنیم. با ما در وبسایت یاسئومی ارائه دهنده خدمات سئو سایت به صورت تخصصی و حرفه ای همراه باشید تا به شما نحوه سئو وبسایت های فروشگاهی را آموزش دهیم. برای بهینه سازی وبسایت های فروشگاهی باید مراحل زیر را به طور تخصصی طی کنیم.

  • تحقیق کلمات کلیدی مناسب سایت فروشگاهی
  • تدوین استراتژی سئو سایت فروشگاه اینترنتی
  • سئو داخلی و منسجم سایت
  • سئو محتوایی و استراتژی مربوط به آن
  • سئو تکنیکال یا فنی سایت فروشگاه
  • تحلیل رقبای سایت
  • سئو خارجی با کیفیت
  • درج سایت در google maps
مشاهده این مطلب  الگوریتم کبوتر گوگل (Google Pigeon Algorithm)

1-تحقیق کلمات کلیدی مناسب سایت فروشگاهی

اصولا فرآیند و گام صفر هر پروژه سئویی در تحقیق کلمات کلیدی قابل اثر آن پروژه خلاصه می شود. شما باید تحقیق کلمات کلیدی حوزه فروشگاه خود و نیازسنجی کاربران می توانید زمینه را برای چینش یک استراتژی فئق العاده برای افزایش کلیک و رتبه را شروع کنید.

برای پیدا کردن انواع کلمات کلیدی و کیوورد گپ های آن می توانید از ابزار های سئو نظیر ahref، KWFinder، Keywordtools و Semrush استفاده کنید و از میان آن ها بهترین کلمات را پیدا کنید و بر روی آن ها سئو سایت فروشگاهی تان را بچینید.

2- تدوین استراتژی سئو سایت فروشگاه اینترنتی

پس از بدست آوردن مناسب ترین کلمات به سمت تدوین استراتژی مناسب برای وبسایتمان می رویم. برای کسب رتبه های برتر بایستی صفحاتی مطابق آنچه از لیست کلمات کلیدی بدست آوردیم را ایجاد کنیم و از این کلمات در آن صفحات استفاده کنیم.

این گام از تدوین استراتژی مستلزم بررسی بیشتر در خصوص سرچ کاربران و نیت آن ها از فعالیت یا جستجو کلمه کلیدی مدنظرشان است. مثلا به عنوان مثال وبسایت شما در خصوص فروش برنج است و کلماتی که از کیوورد ریسرچ بدست آوردید به صورت زیر باشد:

  • برنج ایرانی
  • برنج ایرانی یا پاکستانی
  • طرز تهیه برنج مجلسی
  • برنج هندی
  • برنج دانه بلند طبیعت

قطعا شما باید در خصوص نحوه چینش استراتژی محتوایی و ساخت اینگونه صفحات به صورت صفحه محصول یا بلاگ اطلاعات کاملی داشته باشید. مثلا در خصوص کلمه طرز تهیه برنج مجلسی یا فرق برنج ایرانی با پاکستانی به دنبال خرید محصول نیست و صرفا قصد دارد تفاوت یا طرز تهیه یک دستور پخت را مطالعه کند.

مشاهده این مطلب  آنالیز سئو سایت پرینتر

اما در خصوص سایر کلمات قطعا به دنبال محصول موردنظر خود است. پس باید برای آن ها صفحات محصول ایجاد کنیم.

3- سئو داخلی و منسجم سایت فروشگاهی

در سایت های فروشگاهی به دلیل نزدیک بودن محتوا و محصولات امکان ایجاد محصولات تکراری از نظر گوگل بسیار زیاد است، مثلا گوشی موبایل سامسونگ a21 با ظرفیت 128 گیگ با گوشی موبایل سامسونگ a21 با ظرفیت 64 گیگ امکان دارد از لحاظ گوگل یک کانسپت به شمار برود، به همین دلیل باید با استفاده از سئو داخلی مناسب و سئو محتوایی آن، به ربات ها فرق بین این دو محصول را توضیح دهیم و این عامل فعالیتی جز کار بر روی سئو داخلی محصول ندارد.

یا ممکن است دسته بندی داشته باشیم که در آن محصولات مختلف قرار گیرد. ما باید در این زمان به کمک سئو داخلی on page seo، معنا و مفهوم هر محصول و سئو داخلی آن و ساختار پیلارکلاستر آن را رعایت کنیم تا ربات ها متوجه محصولات داخل دسته و فرق دسته بندی با محصول را متوجه شود.

4- سئو محتوایی و استراتژی آن

از قدیم گفتند، محتوا پادشاه است، قطعا شما با محتوای خوب می توانید کاربران مختلفی را به سمت سایت خودتان بکشانید و همین افراد را تبدیل به مشتریان بالقوه و بالفعل خود کنید.

همچنین داشتن یک استراتژی درست از محتوا می تواند به رشد و افزایش کلیک و بازدید محصولات و مقالات کمک کند.

5- سئو فنی و تکنیکال سایت فروشگاهی

قطعا اگر این مقاله را میخوانید با کلمه سئو تکنیکال به صورت نسبی یا کامل آشنا هستید و می دانید سئو فنی یا تکنیکال صرفا محود به ساخت نقشه سایت، فایل ربات و سرعت سایت نیست و این عامل در سئو سایت فروشگاهی از اهمیت بالاتری برخوردار است.

مشاهده این مطلب  الگوریتم گوگل دنس

چرا که در اینگونه سایت ها اعتبار دامنه یا همان گواهینامه SSL و همچنین سرعت لود سایت از اهمیت بالایی برخورددار است و کاربر نیازمند دسترسی سریعتر به سایر محصولات مشابه محصول مدنظرشان است. به همین جهت ارتقا و بهینه سازی سایت از لحاظ سئو تکنیکال یا فنی از اهمیت بسیار بالایی حداقل در فروشگاه های اینترنتی برخورددار است.

6- تحلیل رقبای سایت

یکی از بهترین منابع برای توسعه وبسایت فروشگاهی بخصوص در حوزه سئو، تحلیل و رصد فعالیت رقباست و شناخت این موضوع که رقبا ما در چه حوزه هایی مشغول به سئو وبسایت خود هستند و در حال فروش اینترنتی هستند. همچنین رقبا می توانند بهترین سورس برای شما در جهت انتخاب کلمات کلیدی آینده یا فعلی سایتتان باشد.

شما می توانید با سرچ کلمات مدنظرتان یا ابزار های کمکی سئو نظیر سمراش، ماز، سیمیلار وب یا ابزار های ایرانی، اقدام به شناسایی و رصد رقبا کنید.

7- سئو خارجی با کیفیت و مداوم

شاید یکی از مواردی که می تواند به رشد وبسایت شما در کنار سئو داخلی و فنی و تکنیکال کمک کند، کار بر روی سئو خارجی و لینکسازی اصولی از نوع وب 2، کامنتی یا پروفایلی است که شما می توانید به طور منظم آن را انجام دهید. همچنین هر وبسایتی نیازمند تبلیغ به عنوان رپورتاژ آگهی در سایر سایت هاست که این خود عاملی بر رشد بهتر و با کیفیت تر وبسایت شما می شود.

8- درج سایت در Google Maps (سئو محلی فروشگاه)

همچنین می توانید با ثبت وبسایت خود در گوگل مپ و کار بروی آن و ویرایش اطلاعات آن، اقدام به ثبت موقعیت فروشگاه خود کنید تا کاربران محلی با جستجو کلمات مدنظر خود، بتوانند فروشگاه شما را در google maps ببینند. اگر در ثبت اسم و گرفتن ریو های بیشتر نیاز به کمک داشتین می تونین فرم ثبت درخواست خدمات یاسئومی را پر کنید تا مشاوران ما با شما تماس بگیرند.

مشاهده این مطلب  سئو سایت آموزشی

تفاوت سئوی سایت فروشگاهی با سئو در سایر سایت‌ها در چیست؟

سئو سایت های فروشگاهی عمدتا با سئو سایر وبسایت ها متفاوت است، چرا که در سئو فروشگاهی هدف شما بهینه سازی سایت با تعداد زیادی محصول یا دسته بندی است که ممکن است برخی از این محصولات دارای ویژگی های مشابهی باشند و این صفحات در برخی موارد موجب تکراری بودن از نظر گوگل باشد که این عامل موجب بوجود آمدن چالش های بزرگی از لحاظ ایندکسینگ یا شناخت صفحه هدف برای سئو کاران بوجود می آورد.

سوالات متداول درباره سئو سایت فروشگاهی

مهم‌ترین صفحات از نظر سئو در فروشگاه اینترنتی کدامند؟

مهم‌ترین صفحات در وبسایت های فروشگاهی؛ صفحات دسته‌بندی محصولات هستند که نکات بسیار به فروش شما کمک می کند.

آیا انتخاب وردپرس و ووکامرس برای طراحی سایت از نظر سئو فروشگاهی انتخاب درستی است؟

بله!! عمدتا وبسایت های پیاده سازی شده بر مبنای وردپرس از لحاظ تکنیکالی و فنی و به طبع سئو دارای رتبه های بهتری هستند.

🎯 مزایا برندینگ، افزایش فروش، کسب جایگاه بالا، فروش محصول و خدمات
💎 هزینه سئو وب سایت با توجه به حوزه رقابتی فروشگاه و تعداد کلمات کلیدی مدنظر سنجش می شود
👤 نمونه کار سئو نمونه کارهای فارسی، انگلیسی، عربی و…
⏱ مراحل سئو فروشگاهی سئو داخلی، سئو خارجی، سئو تکنیکال و …
جواد یاسمی
جواد یاسمی

مشاوره و مجری سئو سایت های کارخانه ها برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در ایران | سئو با جواد یاسمی

آخرین مقالات

پیش نیاز یادگیری سئو (ناگفته هایی در مورد یادگیری SEO)
در دنیای امروز، بازاریابی آنلاین و بهبود رتبه ‌بندی وب سایت‌ ها در موتورهای جستجو بسیار مهم شده است....
SEO_optimization
سئوکار کیست؟
امروز قصد داریم در رابطه با یکی از مشاغل پر درآمد در دنیای وب صحبت کنیم و بفهمیم یک سئو کار کیست و چه...
Dwell time چیست
Dwell time چیست و چرا باید به آن در سئو توجه داشته باشیم؟
Dwell time چیست و چه تاثیری در کسب جایگاه در گوگل دارد؟ گوگل پارامترهای زیادی برای ارزش دادن به یک صفحه...
نرخ کلیک چیست؟ (راز موفقیت در افزایش CTR)
نرخ کلیک چیست؟ نرخ کلیک یا CTR (Click-Through Rate) به میزان کلیک بر روی یک لینک یا آگهی در مقایسه با...
معرفی گوگل از ابتدا تا اکنون
گوگل یک مجموعه بسیار بزرگ و متنوعی است که کاربران بسیار زیادی دارد. با توجه به معرفی گوگل از ابتدا تا...
اصطلاحات تخصصی سئو
یکی از ضروری ترین بخش ها که هر سئو کاری مستلزم دانستن آن هستش، مطلع بودن از اصطلاحات تخصصی سئو است. بر...
دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئو سایت با جواد یاسمی

میخوایید رتبه یک گوگل شوید؟

مشاوره رایگان تلفنی >> 09376996070

 

دسترسی های بیشتر به مهم ترین صفحات سایت