در این مقاله به لیست بهترین ابزارهای آنالیز سئو سایت می پردازیم. دلیل نگارش این مقاله اهمیت بسیار بالای سئو و وجود تعداد زیادی رقیب برای کسب و کارهای مختلف است که رسیدن به موفقیت را خیلی کاهش داده اند. لیست بهترین ابزارهای آنالیز سئو سایت به ابزارهای رایگان و غیر رایگانی اشاره دارد که هر وبمستری به آن ها نیاز دارد، پس تا آخر مقاله با ما همراه باشید.

کاربرد ابزارهای آنالیز سئو سایت

ابزار سئو (Seo)، اشاره به سایت هایی داره که از طریق آن ها فاکتور های مختلف و مهم برای سئو را در سایت خود و سایت رقیب بررسی می کنیم؛ مثلا یک ابزار سئو، مشکلات موجود در سایت شما را نشان می دهد و دیگر میزان بازدید از سایت شما را. ولی کاربرد ابزار سئو محدود به آنالیز سایت خودمان نشده و به وسیله ی این ابزار می توان نقاط قوت و ضعف رقیب را بررسی نمود و استراتژی های سئو خود را براساس آن ها پیاده سازی نمود.

برای سفارش سئو و گرفتن خدمات سئو سایت می توانید برای ست کردن جلسه بریف سئو به صفحه مشاوره سئو بروید.

لیست بهترین ابزارهای آنالیز سئو سایت

خوب به بخش اصلی مقاله یا همان لیست بهترین ابزارهای آنالیز سئو سایت می رسیم که موفقیت یک کسب و کار اینترنتی بدون این ابزار غیر ممکن است. همانطور که سئو برای یک سایت اهمیت بالایی دارد، استفاده از ابزار سئو نیز برای سئوی اصولی و حرفه ای الزامی که در ادامه لیست بهترین ابزارهای آنالیز سئو سایت را با هم بررسی می کنیم.

  1. گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)

لیست بهترین ابزارهای آنالیز سئو سایت، بدون گوگل سرچ کنسول غیرقابل تصور است، زیرا یکی از بهترین و مهم ترین ابزار سئو، سرچ کنسول گوگل است که کاربردهای مختلفی دارد. گوگل سرچ کنسول، یکی از ابزارهای رایگان گوگل برای کمک به وبسمترها می باشد که امکانات زیادی داشته و برای کنترل، حفظ و رفع مشکلات وب سایت استفاده می شود. از کاربردهای دیگر سرچ کنسول گوگل، میشه به آنالیز میزان بازدید و ورود کاربران مختلف به سایت شما اشاره نمود که به سبب آن می توانید میزان موفقیت سایت خود را بررسی کنید.

یکی از بهترین ابزارها که برای به نتیجه رساندن سئو سایت ها در سرویس خدمات سئو سایت از آن به صورت روزانه استفاده می کنیم و جهت استراتژی سئو را بعد از ماه های اول مشخص می کند.

  1. گوگل آنالیتیکس (Google Analytics)

دومین ابزار سئو در این لیست، گوگل آنالیتیکس است که کاربردهای مختلفی داشته و برای هر وبمستری نحوه استفاده درست از این ابزار بسیار مهم است. گوگل آنالیتیکس هم مثل سرچ کنسول رایگان است و اطلاعات کاملی از نحوه بازدید و ورود کاربر، رفتار کاربر، نرخ تبدیل، میزان ماندن کاربرد در سایت و صفحات و اطلاعات دیگر به کاربر ارائه می دهد. استفاده از هر دو ابزار گوگل که برای سئو به صورت رایگان در دسترس کاربران قرار گرفته اند، برای تمام وبمستران الزامی می باشد.

  1. ابزار تحقیق کلمه کلیدی (Keywords Everyhere)

همانطور که می دانید، مهم ترین بخش در سئو، محتوا است که باید فاکتورهایی در نگارش انواع محتوا رعایت شود. با توجه به این که بیشتر محتوای سایت های مختلف، به صورت متنی است و کاربران زیادی برای پیدا کردن یک محتوا، کلمات مختلفی را جستجو می کنند، شما باید به سراغ ابزاری بروید که تمام جستجوهای کاربر در مورد یک کلمه کلیدی شاخص در شکل ها مشابه را به شما گزارش دهد. این ابزار جزو بهترین گزینه ها برای تحقیق کلمه کلیدی است که روی مرورگر شما نصب شده و در کمترین زمان، تحقیق کلمات کلید را برای شما انجام می دهد.

البته این ابزار امکانات دیگری دارد که به عنوان نمونه میتوان بررسی میزان ترند شدن یک کلمه در سال های مختلف اشاره نمود. از سایر ابزار تحقیق کلمه کلیدی می توان به keywordtools.io اشاره کرد.

  1. جی تی متریکس (Gtmetrix)

سرعت سایت مسئله ی مهمی که شاید شما آن را جدی نگیرید ولی کافی به یک سایت که سرعت بالایی نداره سر بزنید تا خودتان متوجه اهمیت سرعت سایت در سئو شوید. بله اگر بهترین سایت دنیا از هر نظر را داشته باشید ولی سایت شما آنقدر کند باشد که کاربر در انتظار لود شدن (بارگزاری) سایت شما خوابش ببرد، این سایت هیچ شانسی برای موفق شدن ندارد. ابزار جی تی متریکس یکی از بهترین ابزار برای بررسی سرعت صفحات مختلف سایت در پلتفرم های مختلف است که سرعت سایت شما را بررسی کرده و فاکتورهایی که می تواند در بهبود سرعت سایت شما تاثیر گذار باشند را معرفی می کند.

از سایر ابزارهای بررسی سرعت سایت در پلتفرم های مختلف، می توان به Google Page Speed Insights اشاره نمود.

  1. سایت های مشابه (Similar Web)

همانطور که قبل تر هم گفتم، سئو سایت فقط بررسی سایت خودتان نیست و اگر یک چشم شما به سایت خودتان است، باید چند چشم قرض گرفته و سایت های رقیب را بررسی کنید. یکی از ابزار خیلی خوب سئو که در لیست بهترین ابزارهای آنالیز سئو سایت ما قرار گرفته، Similar Web است که اطلاعات فوق العاده قوی و زیادی در مورد سایت رقیب به شما ارائه میده و به وسیله اون می توانید انواع استراتژی های سئو برای سایت خود پیاده سازی کنید.

مثلا با بررسی اینکه بیشترین ترافیک سایت مذکور از کدام کلمات کلیدی است، می توانید به سراغ تولید محتوا بروید تا بتوانید بخشی از این ترافیک را به سایت خودتان بکشید.

  1. بررسی شبکه های اجتماعی (Dasheroo)

شاید بشه گفت لیست بهترین ابزارهای آنالیز سئو سایت با این ابزار فوق العاده تکمیل می شود. یکی از الزامات موفقیت در فضای وب، فعالیت مستمر در شبکه های اجتماعی است اما مشکل کنترل شبکه های اجتماعی هست که این ابزار تمام اطلاعات کسب و کار شما را در یک جا جمع کرده و به شما ارائه می دهد و تنها کاری که شما باید بکنید، اتصال شبکه های اجتماعی خود به این ابزار است.

  1. بررسی رقبا (SpyFu)

لیست بهترین ابزارهای آنالیز سئو سایت را با یک جاسوسی کوچک تمام می کنیم! بله همانطور که قبل تر هم گفتم، بررسی یا همان جاسوسی رقبا خیلی مهم و این ابزار یکی از بهترین ابزارها برای بررسی حرکات مختلف رقباست. کار با این ابزار خیلی راحت بوده و فقط کافی سایت رقیب را در کادر جستجو وارد کنید تا اطلاعات کاملی درباره کلمات کلید برتر و اشتراکی، سابقه رتبه بندی سایت و لینک های داخلی به شما ارائه دهد.

بدین شکل شما می توانید نقاط قوت رقیب را شناسایی کرده و از آن برای بهبود سایت خود استفاده کرده و به علاوه نقاط ضعف (کلماتی که رقیب روی آن کار نکرده ولی ترافیک خوبی جذب سایت می کنند) را پیدا کنید و این نقاط ضعف برای موفقیت خود استفاده کنید.

طراحی سایت در مشهد، کسب و کار شما را رونق می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Open chat
ارتباط با من