رپرتاژ آگهی  چیست؟فک کنید یک صفحه داریم روی که روی  گوگل ایندکس شده است. ما سعی کردیم گوگل صفحه ما را با اسم، عنوان یا مفهوم اجاره ویلا رامسر (صرفا یک مثال است) بشناسد. حال باید دیگران یعنی صفحات سایت های دیگر هم این صفحه سایت ما را صدا کنند. ولی با چه اسمی؟

حتما شده که در جمع دوستان هر کی شما را با یک اسم و نیک نیم صدا کند ولی همه ی آنها 100 درصد شما را با اسم کامل صدا نمی کنند.

ولی دقت کنید که مفهوم همه ی آنها یکی هستند ولی قطعا هر صفحه ای با ادبیات خود شما را صدا می کند.

خب حالا چالش اینکه در کجا صفحه سایت ما را چطوری صدا کنند؟

در یک مهمونی خیلی خوب ما را رسمی صدا کنند. در یک جمع دوستانه و فضای صمیمی به یک اسم دیگر، در یک قرار کاری خیلی کامل و شفاف و …

حالا فک کنید توی رپرتاژ dکه داریم پول پرداخت می کنیم باید ما را خیلی کامل، رسمی و شیک صدا کنند و ما در جاهای دیگر که شاید رایگان باشد و کار خودمان هم باشد خود را با اسامی غیر رسمی و صمیمانه صدا میکنیم.

ریپرتاژ آگهی

خب حالا بریم دقیق تر بررسی کنیم.

همانطور که می دانید محتوا نویسی یکی از اصول و قواعدی می باشد که در سئو و بهینه سازی وب سایت بسیار اهمیت دارد. یکی از مواردی که در حوزه تولید محتوا قرار دارد و بر روی اصول سئو وب سایت بسیار تاثیرگذار است، رپورتاژ آگهی می باشد.

رپرتاژ آگهی به مقاله ها و تبلیغات متنی گفته می‌شود که برای تبلیغات یک محصول مشخص و معرفی یک وب سایت از آن ها استفاده می گردد. پس از آن جایی که رپورتاژ آگهی یکی از عوامل تاثیر گذار بر روی سئو سایت است، ما در این مقاله قصد داریم به نحوه نوشتن آن بپردازیم و اصول قواعدش را توضیح دهیم.

نحوه ارتقا رتبه سایت با استفاده از رپورتاژ آگهی:

شما با استفاده از رپرتاژ آگهی می توانید یک مقاله تولید کنید که بهتر است کلمات آن بین در حدود ۱۰۰۰ الی ۱۵۰۰ کلمه باشد. سپس در رابطه با وب سایت خود، یک موضوع یا محصول را انتخاب کرده و در آن مقاله بنویسید.

در نهایت این مقاله را در سایت هایی که دارای رنک و رتبه بسیار بالایی هستند، منتشر کنید.
در این مقاله باید از سه تا پنج کلمه کلیدی مرتبط با سایت خود استفاده نمایید و با کمک لینک فالو، آن ها را به وب سایت خود متصل نمایید.

تاثیر رپورتاژ آگهی بر روی سئو سایت:

از این رو رپرتاژ آگهی با استفاده از دو روش، باعث بالا بردن رتبه سایت شما می شود:
اولین روش آن که با استفاده از لینک فالو اعتبار وب سایت شما نیز افزایش پیدا می کند.
دوم این که چون این مقاله در وب سایت های معتبر منتشر می گردد آمار بازدید وب سایت شما نیز بالا خواهد رفت.

از این رو با افزایش آمار بازدید سایت، همانطور که در مقاله های قبل نیز به آن اشاره شد، باعث هدایت کاربران هدف به سمت سایت شما می شود.

سپس در صورت ارائه خدمات موثر به کاربران از طریق وب سایت، این کاربران هدف به مشتریان دائم سایت شما تبدیل می شوند. مشتری دائم نیز می تواند در جهت رونق کسب و کار شما بسیار موثر عمل کند‌.
چگونه با استفاده از رپورتاژ آگهی کسب درآمد کنیم؟

مقاله ها و محتواهایی که در قالب رپرتاژ آگهی منشر می شوند، برای سه دسته از افراد باعث کسب درآمد می گردند.

افرادی که آن ها را می نویسند: نوشتن رپورتاژ آگهی دارای یک سری اصول و قواعد می باشد که هر کسی از پس آن ها بر نمی آید و در این زمینه تخصص ندارد. از این رو برخی مدیران وب سایت، هنگامی که قصد استفاده از رپورتاژ آگهی را داشته باشند، باید از کسانی که در این زمینه فعالیت می کنند کمک بگیرند. از این آن افراد نیز مبلغی را برای انجام این کار دریافت می کنند.

افرادی که آن ها در وب سایت خود منتشر می کنند: بسیاری از وب سایت های معتبر وجود دارند که با تعیین نرخ های مختلف، متن رپرتاژ آگهی وب سایت های دیگر را با لینک های فالو در وب سایت خود منتشر می نمایند.

افرادی که داخل رپورتاژ آگهی وب سایت آن ها تبلیغ می شود: همانطور که در بالا نیز به آن اشاره شد، نوشتن این نوع مقالات می تواند در جهت هدایت کاربران هدف به سایت، تبدیل آن ها به مشتری دائم و در نهایت افزایش سود کسب و کار موثر واقع شود.

چگونه یک رپرتاژ آگهی بنویسیم؟

حال که به بیان دلایل اهمیت رپورتاژ آگهی و نحوه پشرفت سئو سایت با استفاده از آن پرداختیم، می خواهیم در رابطه با اصول و قواعد نوشتن آن نیز صحبت کنیم.

برای نوشتن یک مقاله چند نکته مهم و اساسی وجود دارد که اگر شما این نکات را رعایت کنید، قطعاً در هدایت کاربران به سمت سایت خود موثر واقع می شوید:

با کاربران صادق باشید:

اگر شما در مقاله خود قصد معرفی یک یا چند محصول را دارید حتماً درباره اطلاعات آن مسئول با مشتریان خود صادق باشید و اغراق بیش از اندازه در متن به کار نبرید. زیرا این کار سبب می شود هنگامی که مشتریان به سایت شما مراجعه کردند با موضوعات گفته شده در رپرتاژ آگهی مواجه نشوند. این موضوع سبب می شود تا کاربران نتوانند که به راحتی به سایت و محصول شما اعتماد کنند.

اما اگر درباره تمام محصولات خود صادق باشید و هر آنچه که در پرتال آگهی می نویسید درباره محصولات شما به درستی است کند، کاربران هنگام مراجعه به سایت دقیقا آن ویژگی‌ها را در محصول می تواننو پیدا کنند. این کار سبب می شود تا به راحتی به وب سایت شما اعتماد کنند.

پس هرگز و هرگز اغراق بیش از اندازه در رپرتاژ آگهی خود به خرج ندهید.

از اصول نگارشی به درستی استفاده کنید:

رعایت اصول نگارشی می‌تواند در موفقیت رپرتاژ آگهی شما بسیار موثر باشد. اگر شما موارد گفته شده در ادامه را در متن خود به کار ببرید، قطعاً یک متن تمیز و موثر را خواهید داشت. مثلاً از عنوان های جذاب استفاده نمایید و متن خود را تیتر بندی کنید.

حتما مقاله خود را پس از اتمام دوباره مطالعه کنید که هیچگونه غلط املایی نداشته باشید.
از جمله های و پاراگراف های کوتاه استفاده نمایید.

از زیاده گویی در متن خود به شدت بپرهیزید.
سعی کنید متن خود را روان بنویسید که خواندن آن برای کاربران راحت بوده و عموم مردم بتوانند متن شما را به خوبی درک کنند.

یک چارچوب مشخص داشته باشید:
شما باید متن رپرتاژ آگهی خود را به سه قسمت مقدمه، بدنه اصلی و نتیجه گیری تقسیم بندی کنید. مقدمه در ابتدای مقاله شما نوشته می‌شود و حدود یک پاراگراف است.

در قسمت بدنه اصلی شما باید اصل محتوا رپرتاژ آگهی خود را بنویسید‌.

سپس در قسمت نتیجه گیری از قسمت بدنه اصلی محتوا چند خطی را نتیجه گرفته و در پایان مقاله آن را یادداشت کنید.

بنابراین شما با استفاده از تمام نکات گفته شده در بالا می توانید یک متن و محتوای موثر با عنوان رپرتاژ آگهی را آماده کنید. همانطور که گفته شد این نو آگهی ها می تواند در جهت بهبود رتبه سایت و سئو به شما کمک شایان کند پس هرگز از تاثیر آن غافل نشوید.

 

چگونه رپرتاژ آگهی های موفقی بسازیم؟

خب راستش اینو برای سایت های خودمون انجام میدیم و در مشاوره ها آموزش میدم.