محتوای سئو یک کار پیچیده و زمان بر است که نیاز به یک رویکرد تخصصی دارد. برای بازاریابان دیجیتال همکاری با سازندگان محتوای SEO مفید است. اینها متخصصان با تجربه ای هستند که با جدیدترین بهترین شیوه های سئو از جمله تمرکز بر کلمات کلیدی، بهینه سازی روی صفحه و مهمتر از همه، ایجاد محتوای مفید، با کیفیت بالا و متمرکز بر کاربر، به سرعت عمل می کنند.
تیم بازاریابی شما نقشی کلیدی در شکل دادن به سفر خریدار سازمان شما و ترویج ماموریت آن ایفا می کند. اما تیمهای بازاریابی بهویژه در اقتصاد پرتلاطم امروزی بسیار پرکار و کم کار هستند. در نتیجه، اکثر تیمهای بازاریابی فاقد زمان، کارکنان و منابع کافی برای پاسخگویی به نیاز بیوقفه به محتوای بازاریابی جدید هستند. همچنین بهطور فزایندهای دشوار است که با آخرین بهترین شیوههای سئو همگام شوید تا محتوای خود را تا حد امکان قابل مشاهده کنید.
به همین دلیل است 84 درصد از بخش های بازاریابی B2B و 55 درصد از بخش های بازاریابی B2C می گویند که بخشی یا تمام تولید محتوای SEO خود را برون سپاری می کنند.. علاوه بر صرفه جویی در زمان و آزاد کردن کارکنان محدود داخلی خود برای تمرکز بر وظایف استراتژیک تر، برون سپاری نوشتن محتوای SEO شما مزایای بسیار دیگری را نیز به همراه دارد.
در این راهنمای کامل، ما توضیح خواهیم داد که چگونه با برون سپاری به نویسندگان حرفه ای و متخصص سئو، بیشترین تأثیر را از محتوای خود ببرید. ما در مورد اهمیت محتوای سئو حرفه ای ایجاد شده برای رشد برند شما بحث خواهیم کرد. و ما هر بار توصیههای برتر خود را برای ایجاد محتوای با کارایی بالا به اشتراک میگذاریم، چه با استعدادهای خارجی کار کنید و چه در فکر ایجاد محتوای سئو داخلی هستید.
سئو نویسی چیست؟
به طور خلاصه، نوشتن سئو در مورد ایجاد محتوای نوشتاری است که برای رتبه بندی در اولین صفحه نتایج موتورهای جستجو (SERP) موتورهای جستجو طراحی شده است. گوگل که بیش از 85 درصد از کل جستجوهای آنلاین را به خود اختصاص داده است. نوشتن سئو برای ایجاد هر نوع محتوای خارجی که میخواهید در استراتژی بازاریابی محتوای خود استفاده کنید، اعم از پستهای وبلاگ، موارد مشتری، انتشارات مطبوعاتی، پستهای رسانههای اجتماعی یا محتوای طولانی مانند گزارشهای تحقیقاتی و کاغذهای سفید استفاده میشود.
برای ایجاد محتوای سئوی مؤثر، باید آخرین شیوهها و تاکتیکها را که با الگوریتمهای جستجوی Google همسو هستند، به کار ببرید. از آنجایی که این الگوریتمها دائماً در حال بهروزرسانی هستند – و از آنجایی که Google در حال توسعه است تجربه مولد جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی (SGE) – برای دستیابی به بهترین نتایج به تخصص اختصاصی نیاز است.
به همین دلیل است که بسیاری از تیم های بازاریابی ترجیح می دهند با کپی رایترهای تخصصی سئو کار کنند که تمام تمرکز آنها بر ایجاد محتوای با رتبه برتر است.
سئو کپی رایتر چیست؟
کپیرایترهای سئو، تولیدکنندگان محتوا هستند که میدانند چگونه هنر نوشتن متقاعدکننده را با علم سئو ترکیب کنند. برخلاف کپیرایترهای سنتی، کپیرایترهای سئو دارای درک عمیقی از الگوریتمهای جستجو، بهینهسازی کلمات کلیدی و هدف کاربر هستند. آنها محتوایی را ایجاد می کنند که نه تنها برای خوانندگان انسانی جذاب است، بلکه با دستورالعمل های موتورهای جستجو همخوانی دارد تا رتبه بندی بهتر SERP را تضمین کند و اطمینان حاصل کند که محتوای شما تا حد امکان قابل مشاهده است.
عملاً هرکسی که نوشتن را بلد باشد می تواند خود را کپی رایتر بنامد. در مقابل، سئو نویسان خدمات تخصصی ارائه می دهند. آنها سابقه ای در بازاریابی و ارتباطات دارند. و آنها تجربه ارزشمندی دارند که به برندهایی مانند شما کمک می کنند تا به اهداف بازاریابی محتوای خود دست یابند.
این بدان معنی است که آنها استراتژی های بازاریابی محتوا و گردش کار را درک می کنند. آنها همچنین به دریافت جلسات توجیهی محتوا از تیم های بازاریابی دیجیتال عادت دارند، بنابراین آنها می توانند به طور فعال و کارآمد برای ارائه محتوای سئو پسند مورد نیاز شما کار کنند.
تفاوت بین کپی رایتینگ و کپی رایتینگ سئو چیست؟
ابتدا، بیایید ببینیم کپیرایتینگ خوب و کپیرایتینگ سئوی خوب چه مشترکاتی دارند (با تاکید بر کلمه «خوب» به یاد داشته باشید، هر کسی میتواند خود را کپیرایتر خطاب کند، اما کپیرایتر «خوب» سخت است. برای پیدا کردن):
- قصه گویی: محتوای خوب از تکنیک های داستان گویی استفاده می کند. طبق تحقیقات علمی، افراد متوسط هستند 20 برابر بیشتر احتمال دارد اطلاعاتی را که در قالب داستان ارائه می شود به خاطر بسپارد، در مقایسه با لیستی از حقایق و ارقام. داستان ها همیشه نباید با «روزی روزگاری» شروع شوند. نویسندگان باتجربه می دانند چگونه عناصر داستان سرایی ظریف را در محتوای شما جاسازی کنند، بنابراین خوانندگان شما می توانند موضوع را شناسایی کنند، پیام را به خاطر بسپارند و با برند شما درگیر شوند. ماموریت.
- تاثیر عاطفی: آزمایشات عصبی ثابت کرده است که مشتریان در درجه اول به احساسات متکی هستند (نه حقایق و ارقام) هنگام ارزیابی اینکه آیا یک برند را دوست دارند یا خیر. کپی رایترهای خوب این را درک می کنند. آنها می دانند چگونه در سطح احساسی مخاطبان شما را جذب کنند. این شامل نشان دادن همدلی با مخاطبان، رسیدگی به نگرانی های آنها و ایجاد نقاط دردناک آنها برای کمک به آنها برای دیدن ارزش افزوده ای است که برند شما به آنها ارائه می دهد.
- مهارت های زبانی و ارتباطی: این یکی ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما تولیدکنندگان محتوای خوب به سادگی مهارت های نوشتاری خوبی دارند. آنها پیشینه ای در زبان دارند که آنها را متخصص زبان و دستور زبان می کند. آنها به وضوح می نویسند و محتوای تصفیه شده و کاربر پسند را ارائه می دهند – بدون اشتباه تایپی یا خطا. به علاوه، آنها قوانین نوشتن محتوایی را که خواندنی و لذت بخش است، درک می کنند.
- رزونانس: محتوای خوب با علایق و نیازهای مخاطبان شما مرتبط است. کپی رایترهای خوب می دانند که چگونه این نیازها را شناسایی کنند، بنابراین می توانند خواسته های مخاطبان شما را برآورده کنند.
اگرچه کپی رایتینگ سئوی خوب همه این موارد را با کپی رایتینگ خوب به طور کلی دارد، اما از بسیاری جهات مهم متفاوت است. همه اینها جنبه هایی هستند که باعث می شوند محتوای سئو در مقایسه با محتوایی که سئو پسند نیست، در رتبه بالایی در گوگل قرار بگیرد:
- هدف جستجو: کپی رایترهای سئو محتوا را به طور خاص برای مطابقت با هدف جستجوی مخاطبان شما طراحی می کنند. این بدان معنی است که آنها محتوا را طوری طراحی می کنند که به سؤالات واقعی که مخاطبان شما احتمالاً در Google تایپ می کنند پاسخ دهند. آنها همچنین از همان اصطلاحاتی استفاده می کنند که مخاطبان شما استفاده می کنند، به این معنی که آنها می توانند محتوای شما را حتی برای مخاطبان خاص قابل یافتن کنند.
- بهینه سازی کلمات کلیدی: بخش بزرگی از بهینه سازی برای هدف جستجو، تحقیق کلمات کلیدی است. سازندگان محتوای سئو می دانند که چگونه کلمات کلیدی مهم را به صورت استراتژیک در محتوای شما ادغام کنند تا با جستجوهای آنلاین مطابقت داشته باشد. برخی از نویسندگان سئو جستجوی کلمات کلیدی را با شما انجام می دهند. دیگران به ورودی کلمات کلیدی ارائه شده توسط شما یا یک مشاور SEO متکی هستند.
- تجربه کاربری: از آنجایی که تجربه کاربری یک عامل مهم برای رتبه بندی SERP محتوای شما است، سازندگان محتوای سئو متن های خود را طراحی می کنند با در نظر گرفتن UX این به معنای قالب بندی و ترسیم متن به روش هایی است که خواندن آن را آسان تر می کند.
- اسکیم پذیری: Skimmability بخش مهمی از UX برای متن آنلاین است. 73 درصد از خوانندگان آنلاین می گویند که تمایل دارند مقالات را از بین ببرندمانند پست های وبلاگ، به جای خواندن کلمه به کلمه آنها. به همین دلیل است که سازندگان محتوای سئو اهمیت استفاده از قالبهای قابل شناسایی (مانند فهرست یا راهنمای کامل) و افزودن سرصفحهها، فهرستهای گلولهای و اینفوگرافیکها را درک میکنند تا محتوای شما را سریع و آسان مصرف کند.
- قابلیت اشتراک گذاری: محتوای SEO همچنین برای ایجاد تعامل طراحی شده است، که عامل مهمی برای ایجاد ترافیک آنلاین و افزایش عملکرد SERP محتوای شما است. تمرکز بر ارائه بینش های جالب و دیدگاه های منحصر به فرد است که مخاطبان شما می خواهند توصیه کنند و با همتایان خود به اشتراک بگذارند.
- تشخیص فوری: سازندگان محتوای سئو همچنین می دانند چگونه عناوین و توضیحات متا دقیق و در عین حال چشم نواز بنویسند، که خوانندگان را ترغیب می کند تا وقتی محتوای شما در SERP نمایش داده می شود، روی آن کلیک کنند.
سئو نویسان باید چه مهارت هایی داشته باشند؟
بنابراین، اگر ویژگیهای «خوب» برای کپیرایتینگ را که در بالا ذکر کردیم، در نظر بگیرید، میتوانید تصور کنید که کدام مهارتهای خاص را در یک سازنده محتوای SEO جستجو کنید. اینها را می توان به دو دسته کلی تقسیم کرد:
- هنر نوشتن: این شامل مهارت های عالی “نرم” مانند خلاقیت، همدلی، ارتباط و مهارت های زبانی است.
- علم سئو: این شامل مهارتهای «سخت» عالی مانند تفکر تحلیلی، قابلیتهای فنی و درک چگونگی تأثیر تاکتیکهای خاص بر عملکرد محتوای شما است.
بهترین تولیدکنندگان محتوای سئو در زمینه بازاریابی و ارتباطات با تجربه هستند. آنها اغلب تحصیلات مرتبط در زمینه هایی مانند روزنامه نگاری، روابط عمومی یا زبان دارند.
بسیاری از آنها همچنین دارای آموزش های ویژه یا تجربه طولانی کار در صنایع خاص هستند، که به آنها دیدگاه خودی را در مورد موضوعاتی که برای مخاطب خاص شما اهمیت دارد، می دهد. همه سازندگان محتوای سئو با آخرین شیوه ها و استراتژی ها برای بهبود رتبه بندی SERP محتوای شما به روز می شوند.
چرا نوشتن برای سئو مهم است؟
نوشتن سئو یک کار پیچیده و زمان بر است. بنابراین، کاملاً معتبر است که از خود بپرسید: آیا واقعاً ارزش تلاش را دارد؟ آیا برای نوشتن سئو نکات منفی وجود دارد؟ آیا واقعا کار می کند؟
مطالعه پشت سر هم ثابت می کند که SEO در واقع رتبه بندی SERP محتوای شما را بهبود می بخشد. بازاریابان دیجیتال موفق از تجربه خود می دانند که فعالیت های سئو آنها کاملاً ارزش تلاش را دارد.
محتوای سئو پسند، ایجاد شده توسط سئو نویسان با تجربه، برند شما را به بسیاری از مزایای کلیدی باز می کند:
- دید: سئو بهترین راه برای اطمینان از رتبه بالای محتوای شما است. این برای دیده شدن نام تجاری آنلاین بسیار مهم است، زیرا 75 درصد از مردم هرگز به صفحه اول نتایج جستجوی گوگل نگاه نمی کنند.
- تولید و تبدیل سرنخ: مشخص شده است که محتوای SEO 3 برابر بیشتر از تبلیغات جستجوی پولی سرنخ های واجد شرایط ارائه می دهد. طبق تحقیقات، 15 درصد از سرنخ های تولید شده توسط SEO در نهایت تبدیل می شوند.
- مقرون به صرفه بودن: محتوای سئو بسیار مقرونبهصرفهتر از جستجوی پولی است، زیرا هرگز منقضی نمیشود و میتوانید بهطور مداوم آن را بهروزرسانی و بهینهسازی کنید تا ارزش بیشتری از سرمایهگذاری اولیه خود کسب کنید.
- افزایش ترافیک: رتبه یک نتیجه جستجوی رتبه بندی در Google SERP دریافت می کند 33٪ از کل کلیک ها برای آن جستجو. موقعیت شماره دو 18% می شود و از آنجا به سرعت عدد کاهش می یابد.
البته هر داستانی دو جنبه دارد. هنگامی که صحبت از سئو به میان می آید، چند جنبه منفی نیز وجود دارد. این موارد عبارتند از:
- سرمایه گذاری در زمان: گوگل برای استفاده شناخته شده است حداقل 200 عامل مختلف برای تعیین رتبه یک صفحه این متغیرهای زیادی را باید در نظر داشت. این یکی از دلایلی است که چرا تولیدکنندگان محتوا با تجربه سئو بسیار مورد تقاضا هستند. تولید محتوا و بهینه سازی آن برای سئو زمان زیادی طول می کشد.
- پرسنل: استخدام یک نویسنده محتوای سئو تمام وقت فراتر از بودجه بسیاری از بخش های بازاریابی است. مخصوصاً برای برندهای کوچک تا متوسط، داشتن تمام استعدادها و مهارت های مورد نیاز در داخل، واقع بینانه نیست. به همین دلیل است که اکثر برندها تولید محتوای SEO خود را برون سپاری می کنند.
- هزینه ها: اگرچه SEO مقرون به صرفه تر از جستجوی پولی است، اما هنوز هم هزینه مالی دارد. بیشتر بازاریابان به دلیل بازده بلندمدت سرمایه گذاری قوی که ارائه می دهد، هنوز متوجه می شوند که ارزش هزینه کردن را دارد.
اصول نوشتن سئو چیست؟
اگر خودتان به دنبال ایجاد محتوای سئو هستید، باید چند فاکتور را در نظر داشته باشید. در اینجا برخی از مهم ترین تاکتیک هایی وجود دارد که می توانید برای بهبود رتبه بندی SERP محتوای خود و ایجاد ترافیک ارگانیک بیشتر اعمال کنید:
- تمرکز کاربر: گوگل بارها و بارها اعلام کرده است که صفحات وب را که محتوای مفید، دقیق و متمرکز بر کاربر ارائه می دهند، در اولویت قرار می دهد. این بدان معناست که کیفیت محتوای شما باید همیشه اولویت اصلی سئو شما باشد. اطمینان حاصل کنید که محتوای شما به سوالات واقعی مشتری پاسخ می دهد، اطلاعات مفید و روشنگری ارائه می دهد و منابع معتبر و دقیق را ذکر می کند.
- تمرکز کلمه کلیدی: برای شناسایی کلمات کلیدی برای موضوعاتی که برای کسب و کار شما و مخاطبان آن مهم هستند، از یک ابزار جستجوی کلمات کلیدی پیشرفته SEO، مانند SEMrush، Ahrefs یا Google Keyword Planner استفاده کنید. کلمات کلیدی دم دراز اغلب می توانند به شما در جذب سرنخ های با کیفیت بالاتر کمک کنند. آنها بر اساس عبارات جستجویی هستند که کمتر مورد استفاده قرار می گیرند، اما منعکس کننده علاقه خاص (و قصد خریدار) از طرف شخصی است که جستجو را انجام می دهد.
- بهینه سازی روی صفحه: کلمات کلیدی را به روشی طبیعی و مفید در متن خود ادغام کنید (هرگز کلمات کلیدی “مواد کلیدی” نباشید، زیرا این یک پرچم قرمز برای گوگل است). از قالبها و طرحبندیهایی که بهراحتی قابل تشخیص هستند، مانند راهنماهای «چگونگی»، فهرستهای «۱۰» برتر یا مقالههای نوع پرسش و پاسخ، فقط به نام چند مورد استفاده کنید. مطمئن شوید که تصاویر شما حداکثر تا 500 کیلوبایت در هر صفحه فشرده شده اند تا از سرعت بارگذاری سریع صفحه اطمینان حاصل کنید: این برای رتبه بندی جستجوی شما در گوگل بسیار مهم است. مهمتر از همه: مطمئن شوید که محتوای شما همیشه برای مشاهده در یک دستگاه تلفن همراه بهینه شده است، زیرا Google به نمایه سازی اول تلفن همراه تغییر کرده است. بیشتر جستجوهای آنلاین در دستگاه های تلفن همراه انجام می شود، بنابراین محتوای شما باید کاملاً سازگار با موبایل باشد.
- بهینه سازی خارج از صفحه: محتوا و نام تجاری خود را با استفاده از کانال هایی غیر از وب سایت خود تبلیغ کنید. این می تواند شامل کانال های رسانه های اجتماعی و یوتیوب باشد. همچنین میتواند به معنای کسب جایگاه روابط عمومی در نشریات آنلاین کلیدی، مانند وبلاگهای صنعتی یا سبک زندگی، و همچنین بازاریابی تأثیرگذار و محتوای تولید شده توسط کاربر (مانند نظرات مشتریان و رتبهبندیها در صفحاتی مانند TrustPilot، Yelp و غیره) باشد
خدمات کپی رایتینگ سئو
اگر در نظر دارید تولید محتوای SEO خود را برون سپاری کنید، گزینه های زیادی را در لینکدین و از طریق آژانس ها و پلتفرم های استعدادیابی خواهید یافت. اما مانند هر تصمیم تجاری، چند فاکتور وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید تا به شما در انتخاب آگاهانه کمک کند.
انتخاب و کار با کپی رایترهای سئو آزاد
سازندگان محتوای سئوی فریلنسری برای اکثر برندها گزینه مناسبی هستند، زیرا ترکیبی عالی از انعطاف پذیری، اثربخشی هزینه و کیفیت را ارائه می دهند. با این حال، پیدا کردن یک مدیریت استخر استعدادیابی مستقل می تواند خطراتی را به همراه داشته باشد:
- وقت گیر: در روز یک بازاریاب شلوغ فقط ساعات زیادی وجود دارد. استعدادیابی یک کار وقت گیر است و ممکن است بخشی از مجموعه مهارت های معمول شما نباشد. این شامل یافتن نامزدهای واجد شرایط، مصاحبه با آنها، مذاکره در مورد قراردادها و احتمالاً کار آزمایشی در ابتدا برای دیدن اوضاع است.
- ورود به سیستم: حضور فریلنسرهای جدید و معرفی آنها به برند شما نیز چالش برانگیز و زمان بر است، اما برای دستیابی به بهترین نتایج ضروری است.
بدون تضمین: همانطور که در بالا ذکر کردیم، به معنای واقعی کلمه هر کسی می تواند خود را یک کپی رایتر بنامد. فریلنسرهای فردی معمولاً تضمین کیفیت ارائه نمی دهند، بنابراین این خطر وجود دارد که شما از کار آنها کمتر راضی باشید. - مشکلات اداری: به خصوص اگر به چندین فریلنسر نیاز دارید، پیگیری قراردادها و نرخها یک کار زمانبر است. هر فریلنسر به روشی متفاوت کار می کند، بنابراین ایجاد یک روش ثابت برای مدیریت همه آنها دشوار است.
- مقیاس پذیری ضعیف: اگر نیاز دارید که تولید محتوای خود را به سرعت افزایش دهید، باید یک استخر استعداد کافی در اختیار داشته باشید. اگر هر بار که به تولیدکنندگان محتوای اضافی در تیم خود نیاز دارید، مجبور به انجام یک فرآیند مناقصه و انتخاب وقت گیر باشید، به سختی می توان به این امر دست یافت.
با در نظر گرفتن این چالش ها، اکثر بازاریابان ترجیح می دهند با آژانس ها و پلتفرم های استعداد همکاری کنند، مزایای آن واضح است…
- صرفه جویی در زمان: با برون سپاری تمام کارهای وقت گیر مربوط به یافتن، غربالگری و انتخاب استعدادها در زمان صرفه جویی می کنید. برای مثال، Contentoo، تمام سازندگان محتوای سئوی فریلنسر را در پلتفرم ما از قبل نمایش میدهد تا اطمینان حاصل کند که تجربه، مهارت و اخلاق کاری برای ارائه یک تجربه عالی برای مشتریان خود دارند. ما همچنین با هر سازنده محتوایی که به شما عرضه میکنیم، همکاری میکنیم، بنابراین آنها قبل از شروع کار روی اولین پروژه خود برای شما، از برند شما مطلع هستند.
- تضمین کیفیت: بهترین آژانس ها و پلتفرم های استعدادیابی تضمین کیفیت ارائه می دهند. اگر از کیفیت راضی نیستید، آنها می توانند به سرعت شما را با یک نویسنده جایگزین مرتبط کنند یا راه حل جایگزین دیگری برای انجام درست کار ارائه دهند. در غیر این صورت، “بدون درمان، بدون پرداخت” است.
- در دسترس بودن: آژانسها و پلتفرمها شبکههای وسیعی از استعدادها را حفظ میکنند، بنابراین تقریباً همیشه میتوانند در صورت نیاز، حتی در کوتاهمدت، نویسندهای را برای شما پیدا کنند.
- مدیریت آسان: با یک آژانس استعدادیابی یا پلت فرم، شما یک نقطه تماس برای مدیریت تمام پروژه هایی که برون سپاری می کنید، از جمله جلسات توجیهی، فاکتورها و مدیریت استعداد دارید.
- مقیاس پذیری: به دلیل شبکههای استعدادهای بزرگ، آژانسها و پلتفرمها همچنین میتوانند تمام استعدادهای مورد نیاز شما را در زمانی که زمان آن است که تولید محتوای خود را افزایش دهید، به عنوان مثال، در فصلهای اوج، تغییر نام تجاری یا هنگام ورود به بازار جدید، تامین کنند.
هنگام انتخاب یک آژانس استعدادیابی یا پلتفرم برای کار، در اینجا چند فاکتور کلیدی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید
- شهرت: آیا آژانس یا پلتفرم سابقه موفقیت در صنعت شما دارد؟ آیا آنها در گذشته با مشتریان مشابه کار کرده اند؟ حتماً موارد و نظرات مشتریان آنها را بررسی کنید. اگر شخصی را در شبکه خود می شناسید که در گذشته با آژانس یا پلتفرم خاصی کار کرده است، از او در مورد تجربه اش بپرسید. آیا آنها آژانس یا پلتفرم را به شما توصیه می کنند؟
- سطح خدمات: از آنجایی که صرفه جویی در زمان یکی از مزایای اصلی برون سپاری است، باید مطمئن شوید که تامین کننده انتخابی شما سطح خدمات مورد نیاز شما را ارائه می دهد. به عنوان مثال، آیا آنها استعداد شما را برای اطمینان از هماهنگی با برند شما در اختیار دارند؟ آیا مدیر موفقیت مشتری تعیین شده ای دارید که در صورت وجود هرگونه سوال یا نگرانی به عنوان نقطه تماس شما عمل کند؟
- تعامل: توانایی تعامل مستقیم با استعدادهای فریلنسری شما برای دستیابی به نتایج عالی محتوای SEO بسیار مهم است. این بسیار کارآمدتر از انتقال پیام ها از طریق مدیر پروژه است. اصرار داشته باشید که بتوانید با تک تک تولیدکنندگان محتوای خود در تعامل باشید. در معرفی آنها به برند خود مشارکت فعال داشته باشید. با احساس ارتباط شخصی با شما، تیم شما و برند شما، ایجاد کننده محتوای آزاد انگیزه بیشتری برای ارائه کیفیت عالی خواهد داشت. آنها همچنین چشم انداز، ماموریت و ارزش های برند شما را درک می کنند، که به آنها امکان می دهد به صورت شخصی و حرفه ای روی محتوایی که برای شما ایجاد می کنند سرمایه گذاری کنند.
- تکنولوژی: برای آژانس یا پلتفرم انتخابی شما، ارائه فناوریهای مدرن و راحت که به شما در سازماندهی و پیگیری پروژههای محتوای در حال انجام خود کمک میکند، ضروری است. این کلید کارکرد موثر با یکدیگر در عین حفظ یک نمای کلی از هزینه های شما است. اگر آژانسی فقط به شما این امکان را می دهد که از طریق تاپیک های ایمیل طولانی ارتباط برقرار کنید، به راه دیگری نگاه کنید. همچنین برای شریک محتوای شما به طور فزاینده ای مهم است که درک محکمی از فناوری های هوش مصنوعی مولد داشته باشد، که به سرعت روش بازاریابی محتوا را تغییر می دهد.
- گردش کار: هر تیم بازاریابی گردش کار خاص خود را برای توسعه و انتشار محتوای سئو دارد. این مهم است که به دنبال شرکای محتوایی بگردید که در جریان کاری شما قرار می گیرند و به شما انعطاف پذیری برای تصمیم گیری در مورد اینکه چه چیزی برای شما بهتر است را ارائه می دهند. این به این معنی است که برای مثال، مدت زمانی که نیاز دارید برای بررسی یک پیش نویس اولیه و ارائه بازخورد، انتخاب کنید.
- تضمین کیفیت: اگر هیچ تضمینی برای کیفیت وجود نداشته باشد، سرمایه گذاری در محتوای سئو می تواند یک کسب و کار پرخطر باشد. به دنبال شریک محتوایی باشید که از کیفیت آنها با ضمانت رضایت پشتیبانی کند. با آنها در مورد انتظارات خود صحبت کنید و از آنها بخواهید در مورد آنچه که می توانند و نمی توانند ارائه دهند واقعی باشند. در صورتی که همه چیز طبق برنامه پیش نرود، این شما را از شروع مجدد نجات می دهد.
- محدوده خدمات: اغلب بازاریابان دیجیتال علاوه بر تولید محتوا به مجموعه ای از خدمات مرتبط با محتوا نیز نیاز دارند. اگر بتوانید روی یک شریک برای ارائه تمام استعدادهای مورد نیاز خود، چه تولید محتوا، حساب کنید، راحت است. به روز رسانی محتوا، ویرایش، تبدیل، مشاوره SEO، مشاوره استراتژی یا موارد دیگر.
- قیمت: البته قیمت رقابتی همیشه در اولویت است. بهترین پلتفرمهای استعدادیابی بر اساس تعهدات سفارش بزرگتر، تخفیفهای عمده ارائه میکنند. همچنین ممکن است ترتیب انعطافپذیرتری را ترجیح دهید که در آن فقط برای محتوایی که سفارش میدهید هزینه پرداخت کنید. به دنبال شریک محتوایی باشید که مایل به مذاکره باشد و پیشنهادی را به شما ارائه دهد که با نیازهای بودجه شما مطابقت داشته باشد.
نمونه های نوشتن محتوای سئو
اگر علاقه مند به دیدن نمونه های خوب سئو در عمل هستید، پیدا کردن آنها آسان است. به سادگی در مورد هر موضوعی که به کسب و کار یا محصول شما مربوط می شود، جستجوی گوگل انجام دهید. اولین نتایج جستجویی که مشاهده می کنید عملاً تضمین شده است که محتوای SEO هستند. آن صفحات وب رقیب به طور تصادفی به صفحه 1 Google SERP نرسیدند: آنها به طور استراتژیک با در نظر گرفتن SEO توسعه یافته بودند.
برخی از استراتژیهای اصلی که برای دستیابی به محتوای مرتباً با رتبه بالا میبینیم عبارتند از:
- استفاده موثر از کلمات کلیدی دم بلند: اینها نسبت به کلمات کلیدی بسیار محبوب تر و کوتاه مدت رقابتی بسیار کمتری دارند.
- استراتژی های به روز رسانی و به روز رسانی محتوا: به روز نگه داشتن محتوای شما برای همیشه در ذهن گوگل کلید اصلی است. به طور مرتب اطلاعات واقعی را در صفحات موجود خود بررسی و به روز کنید.
- لینک بیلدینگ: برندهایی که قادر به کسب بک لینک برای محتوای خود هستند، در گوگل رتبه بالاتری دارند. این بدان معناست که بر روی ایمن سازی پست های مهمان و ارجاع به سایت های تاثیرگذار در صنعت خود که دارای اعتبار دامنه بالاتری نسبت به وب سایت شما هستند، تمرکز کنید.
10 قانون نوشتن SEO که باید رعایت کنید
بر اساس تجربه گسترده ما در تولید محتوای سئو، میتوانیم با اطمینان بگوییم که این 10 قانون برای ایجاد محتوای سئو عالی و با کارایی بالا ضروری هستند:
- مخاطبان خود را بشناسید: همیشه برای انسان بنویس روی واژگانی که مشتریان شما واقعاً از آن استفاده می کنند تمرکز کنید. درک کنید که چه چیزی باعث تحریک و انگیزه آنها می شود. در هر محتوایی که منتشر می کنید، به نگرانی ها و نیازهای آنها بپردازید.
- به روز باشید: درک کنید که چگونه الگوریتم گوگل در حال تغییر است. بهترین شیوه های اثبات شده را اعمال کنید اما به اندازه کافی انعطاف پذیر باشید تا استراتژی خود را با تغییر چشم انداز سئو تنظیم کنید.
- کلمات کلیدی قدرتمند را انتخاب کنید: برای انجام تحقیقات عمیق کلمات کلیدی، از فناوری هایی که در اختیار دارید استفاده کنید. کلمات کلیدی را زیر نظر بگیرید و آماده باشید که تمرکز خود را تغییر دهید و محتوای موجود را به روز کنید تا رقابتی باقی بماند.
- بیشتر است بیشتر: نوشتن محتوای طولانی تر یک تاکتیک اثبات شده برای جذب ترافیک ارگانیک بیشتر است. به گفته SEMrush، متون با 3000 کلمه یا بیشتر، 3 برابر بیشتر از محتوای کوتاه، سرنخ ایجاد می کنند.
- ارائه اطلاعات اولیه: بر ارزش افزوده واقعی برای مخاطبان خود تمرکز کنید. این به معنای ارائه دیدگاهها و داستانهایی است که در جای دیگر نخواهند یافت.
- اعتبار دامنه خود را بسازید: به خصوص برای برندهای B2B، ایجاد اعتبار دامنه خود با کسب بک لینک در وب سایت های صنعت کلیدی، یک مزیت عمده برای استراتژی محتوای SEO شما است.
- از فرمت های قابل تشخیص استفاده کنید: محتوا را در قالب هایی که مخاطبان شما انتظار دارند و ترجیح می دهند ارائه دهید. مطمئن شوید که هدف، مزیت و نکات مهم محتوای شما بلافاصله قابل تشخیص است.
- از فرمت های مختلف استفاده کنید: برای محتوای خود رویکردی مبتنی بر کمپین داشته باشید و مجموعههایی از محتوا را با قالبهای مختلف (پستهای وبلاگ، کپی طولانی، انتشارات مطبوعاتی، پستهای اجتماعی، اینفوگرافیک و موارد دیگر) ایجاد کنید. محتوای خود را به هم متصل کنید تا یک تجربه محتوای منسجم ایجاد کنید که برای ترجیحات رسانه ای چند مخاطب جذاب باشد.
- محتوای خود را برای خوانایی ساختار دهید: از سرفصل های زیادی استفاده کنید، یک طرح کلی منطقی را دنبال کنید و محتوای خود را به راحتی قابل مشاهده کنید.
- اهرم اطلاعات متا: همیشه عناوین و توضیحات متا دقیق، فریبنده و مفید بنویسید تا به محتوای خود کمک کنید تا در SERP برجسته تر شود.
بهترین شیوه های بیشتر برای کپی رایترهای سئو
علاوه بر 10 قانون فوق، تاکتیکهای بیشماری وجود دارد که میتوانید برای کمک به رتبهبندی محتوای خود در هر بار استفاده کنید. در اینجا چند روش برتر وجود دارد که توصیه می کنیم:
- تمرکز بر بازده بلند مدت: سئو یک فرآیند است، نه یک رویداد. معمولاً 6 تا 12 ماه طول می کشد تا بتوانید به طور کامل تأثیر فعالیت های SEO خود را تشخیص دهید.
- نظارت و بهینه سازی: از ابزارهای تحلیلی مانند SEMrush یا Google Analytics برای پیگیری اینکه کدام محتوا خوب است و چرا کار می کند، استفاده کنید. به طور مداوم محتوای خود را بهینه سازی کنید تا آن را در رتبه بندی جستجو حفظ کنید.
- اهداف واضح سئو را تعیین کنید: موفقیت محتوای سئوی شما کاملاً به آنچه که در تلاش برای رسیدن به آن هستید بستگی دارد. تعیین اهداف روشن برای کمپین های محتوایی به شما امکان می دهد KPI های معتبر را انتخاب کنید، عملکرد را نظارت کنید و بازگشت سرمایه خود را ارزیابی کنید.
- اضافه کردن تصاویر: محتوایی که حاوی ترکیبی از متن و تصویر است برای انواع مختلف خوانندگان جذاب است و در گوگل امتیاز بهتری کسب می کند. فقط به یاد داشته باشید که تصاویر را متراکم کنید تا از سرعت بارگذاری کند جلوگیری کنید، که بر رتبه بندی SERP شما تأثیر منفی می گذارد.
- ابتدا به موبایل فکر کنید: همه محتوای با رتبه برتر در گوگل یک ویژگی مشترک دارند: بهینه سازی شده برای موبایل. گوگل استراتژی اول موبایل را در پیش می گیرد و هر بازاریاب دیجیتال نیز باید همینطور باشد.
از طریق محتوای سئو با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید
در نهایت، به یاد داشته باشید که تمام هدف محتوای سئو این است که ارتباط مخاطبان شما با برند شما را آسان تر کند. کیفیت محتوا و مرتبط بودن، کلید موفقیت است. با تمرکز تلاشهای سئوی خود بر شناخت مشتریان خود، درک اینکه چه چیزی باعث میشود آنها را انتخاب کنند و اطلاعات مفیدی را به آنها ارائه دهید، در حال حاضر در مسیر درستی برای موفقیت در سئو هستید.
اگر علاقه مند به کار با مجموعه ای ساختاریافته و حرفه ای از استعدادهای تولید محتوای SEO هستید، در تماس با ما تردید نکنید، javadyasemi می تواند کمک کند.
ما تمام سازندگان محتوای SEO خود را بررسی می کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که استانداردهای بالای کیفیت، تجربه و تخصص ما را برآورده می کنند. با استخر جهانی استعداد ما در کنار شما، میتوانید برند خود را با محتوایی که باعث دیده شدن آنلاین میشود و در عین حال با مخاطبان خود طنینانداز و درگیر میشود، رشد دهید.